58c4ea604fdcc.PNG

دنبال ثابت کردم خودم هستم؛ گفتگو با امین فقیری نویسنده معاصر

امین فقیری از داستان‌نویسان معاصر دهه پنجاه است که اولین کتاب خود را با عنوان دهکده پرملال در سال 1347 منتشر کرد. از آثار دیگر وی می‌توان به کتاب‌های زیر اشاه کرد: کوفیان، کوچه‌های اضطراب، غم‌های کوچک، زمستان پشت پنجره و ... فقیری متولد شیراز و هم اکنون هم در شیراز زندگی می‌کند. این نوشتار متن گفتگو با امین فقیری را در بر دارد.

منابع مشابه بیشتر ...

61a240683bff1.png

تاریخ تئاتر در اصفهان

ناصر کوشان

در این کتاب به تاریخ نمایش و تئاتر در اصفهان پرداخته شده است. در این کتاب مراحل گوناگون تحول و دگرگونی نمایش از دوره صفویه و تئاتر وارداتی به روش اروپایی که از عصر انقلاب مشروطه آغاز می‌شود، تا امروز را می‌توان در هفت فصل دید. نگرشی به نمایش، پیشگامان تئاتر، گروه‌های تئاتر اصفهان، از تئاتر و خاطرات، گفتگوها با رضا ارحام صدر، فاضل فاضلی پارسا، محمدرحیم اخوت، و منصور کوشان بخش‌ها و فصول این کتاب را شکل می‌دهند. در پیوست کتاب نیز فهرست اجراها از سال 1267 تا سال 1378 و همچنین جشنواره‌ها، همایش‌ها، نام تالارها، سندها و عکس‌های مربوط به تئاتر آورده شده است.

618fb22e2396c.png

یک چاه و دو چاله و مثلا شرح احوالات

جلال آل احمد

این کتاب به نوعی زندگی‌نامه خودنوشت نویسنده است. کتاب از دو بخش تشکیل شده است؛ اول «یک چاه و دو چاله» و دیگری «مثلا شرح احوالات» که هر کدام به زندگی ادبی و سیاسی نویسنده به قلم خودش می‌پردازد. سادگی اثر که از صداقت جلال سرچشمه دارد به همراه بیان وقایعی اجتماعی از روزگار جلال که گاه با حرکات سیاسی و جنبش‌های مدنی و تحولات گره می‌خورد، از این کتاب اثری درخور توجه ساخته است.