استاد فقید ملک‌الشعراء بهار از ستارگان قدر اول آسمان ادب فارسی است. این مرد بزرگ که خداوند ذوق و ادب بود، ادبیات فارسی را تکان داده با رعایت شیوه و سبک قدما و حفظ پرستیژ اصلی ادب فارسی مضامین لطیف و بدیع ایجاد کرد و عروس شعر فارسی را به طرزی نو بیاراست. این کتاب شامل یادداشت‌های استاد ملک‌الشعراء بهار با عنوان تاریخ تطور شعر فارسی است که بعد از فوت ایشان و با تحشیه تقی بینش منتشر شده است. در ابتدای کتاب شرح حال ملک‌الشعراء به قلم خودش آورده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65ef2775a514b.jpg

بزرگان ما - جلد اول

ع. فاضل زاده بدیع

موضوع کتاب بزرگان ما تالیف ع. فاضل زاده بدیع شرح حال و منتخب اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در سال 1312 منتشر شده است

65e0a8ec5af67.jpg

شهیدان راه فضیلت

عبدالحسین امینی

شهيدان راه فضيلت موضوع کتابی است در مورد شرح حال مختصر علماي شهيدمان از قرن چهارم هجري تاكنون مشتمل بر یکصد و سی شهید دانشمند بلند آوازه

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fa2a6536d4a1.png

ترجمه چند متن پهلوی

ملک‌الشعرا بهار

این کتاب شامل ترجمه‌هایی است که زنده‌یاد ملک‌الشعرای بهار انجام داده بوده است. بخشی از این ترجمه‌ها در زمان حیات ایشان منتشر شده و بخشی دیگر که چاپ نشده بوده است، در این کتاب گردآوری شده است. عناوین برخی از این نوشتارها به این ترتیب است: شعر پهلوی، گزارش شترنگ و نهادن وینرد شیر، ارمغان بهار، داروی خرسندی، یادگار زریران یا شاهنامه گشتاسپ، سرود کرکوی، یک قصیده پهلوی و .... .

نثر/متون کهن/ادبی
کتاب
5f6cbbc0bcd62.png

دستور زبان فارسی برای سال اول و دوم دبیرستان‌ها

ملک‌الشعرا بهار

این کتاب دستور زبان فارسی که توسط پنج تن از استادان زبان و ادب فارسی و برای دانش‌آموزان سال‌های اول و دوم دبیرستان منتشر شده، دربرگیرنده مختصری درباره دستور زبان فارسی است. از جمله موضوعاتی که در این کتاب بدان پرداخته شده، عبارتند از: اقسام زبان فارسی، دستور فارسی و حروف هجا، انواع اسم، حالات اسم، انواع فعل و .... .

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب