56152244f33f2.PNG

ابوسعیدنامه؛ زندگی نامه ابوسعید ابوالخیر(در بیان شرح احوال و عقاید و افکار و روش زندگانی ابوسعید ابوالخیر)

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات دانشگاه تهران تاریخ چاپ: ۱۳۴۷ هجری شمسی تیراژ: ۳۰۰۰ نوبت چاپ: دوم شابک: ۹۶۴-۰۳-۳۵۸۶-X زبان: فارسی

ابوسعیدنامه، کتابی است که در آن به زندگانی، محیط زندگی، زمانه، افکار و روش زندگی ابوسعید ابوالخیر یکی از برجسته ترین عرفای جهان اسلام و ایران پرداخته می شود. سید محمد دامادی، نویسنده ی کتاب، تلاش می کند تا تصویری شفاف، متقن و متکی به کتب و اسناد معتبر موجود از ابوسعید ارائه دهد. او در ادامه به بررسی جنبه ی عارفانه و متصوفانه ی ابوالخیر می پردازد و ذیل عناوینی چون: ابوسعید و تصوف، تعریفات تصوف از زبان ابوسعید، ابوسعید در خانقاه و... ارتباط و نگره ی ابوسعید از عرفان و تصوف را روشن می سازد. بخشی از کتاب به نقد و بررسی افکار ابوسعید با عنوان: ابوسعید در ترازوی نقد اختصاص دارد. بخش دیگری از کتاب به معرفی و کاوش کتب عرفانی تخصیص یافته است که در این بخش به عنوان نمونه به غور و تحلیل در کتاب اسرارالتوحید مبادرت می شود. و همچنین کتاب های مشابه نیز که همه گی پیرنگ عرفانی دارند در خلال این بخش بررسی و معرفی می شوند. کتاب حاضر به قلم دکتر سید محمد دامادی در سال 1374 توسط انتشارات دانشگاه تهران در 3000 نسخه منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

6623c8be0966c.jpg

عرفان ایران - جلد 14

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، مقاله رویت ماه از دکتر نورعلی تابنده؛ عید رمضان از نورعلی تابنده؛ وحدت در کثرت و کثرت در وحدت از سیدمصطفی آزمایش، چرا سنت گرا نیستم؟ از محمد لگن هاوزن، ترجمه منصور نصیری؛ خواب و تعبیرخواب: بخش دوم از سیدحسن امین، در قسمت یادنامه، به مختصری از شرح احوال حاج علی تابنده محبوب علیشاه پرداخته شده، نکات و تذکرات فقری از حاج علی تابنده؛ عشق و شهادت از حاج علی تابنده، در قسمت معرفی کتاب؟، قلب اسلام از سید حسین نصر توسط حسین خندق ابادی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

63457e826e9ab.jpg

جرعه یی از زلال (برگزیده هایی از آثار منظوم و منثور فارسی)

سید محمد دامادی

دفتر حاضر با نام "جرعه یی از زلال" برگزیده هایی است از آثار منظوم و منثور فارسی از نویسندگان و شاعرانی چون مجتبی مینوی، سعید نفیسی، فروغ فرخزاد و ....که توسط محمد دامادی تالیف شده و در سال 1350 به چاپ رسیده است

نثر/متون کهن/گزیده‌ نظم و نثر
کتاب
6017ec0a67193.png

برگزیده آثار در قلمرو نقد ادبی

این کتاب دربرگیرنده مهم‌ترین مباحث نقد ادبی در قلمرو شاعری و نویسندگی و اصول و موازین حاکم بر سبک‌شناسی است و از کتاب «برگزیده آثار» اثر تی‌.اس. الیوت ترجمه شده و همراه با مقاله‌های روشنگرانه‌ای که «درباره هنر ترجمه» و «کلیاتی درباره نقد» ضمیمه شده و همچنین در ابتدای کتاب به اجمال احوال و افکار الیوت نقد و بررسی شده است.

پژوهش‌ها/نقد و نظریه ادبی
کتاب