59aab66328892.jpg

برگزیده نثر و نظم فارسی : کتاب قرائت سالهای چهارم دبیرستان

در تدوین مطالب کتاب پیش رو تلاش شده تا قسمت هائی از بهترین فصول و ابواب متون قدیم فارسی برگزیده شوند تا دانش آموزان برای مطالعه شاهکارهای ادبیات فارسی آمادگی لازم را کسب کنند. بر همین اساس چندین متن معروف از گلستان، بوستان، کلیله و دمنه، چهار مقاله عروضی، قسمت هایی از تاریخ بیهقی، سیاستنامه خواجه نظام الملک، شاهنامه فردوسی و مثنوی مولوی انتخاب و تلخیص شده اند و با قطعات کوچکتری از شعرا و نویسندگان دیگر تکمیل گردیده اند. در پایان کتاب فرهنگ لغات مشکل و تفسیر و ترجمه آیات، اشعار و عبارات عربی افزوده شده است. این کتاب در سال 1335 و مطابق با آخرین برنامه وزارت فرهنگ منتشر گردید.

منابع مشابه بیشتر ...

65e488b53602d.jpg

سریر سخن: مجموعه مقالات دومین همایش پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی

جمعی از نویسندگان

این مجموعه دربرگیرنده‌ی 65 مقاله‌ی دومین همایش پژوهش‌های ادبی است. این همایش در سال 1381 به همت مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه الزهرا برگزار گردید. مقالات عرضه شده در این مجموعه "زبان و ادبیات ایران باستان"، "ادبیات فارسی کلاسیک"، "ادبیات معاصر"، "زیباشناسی و بلاغت"، "نقد ادبی و ادبیات تطبیقی"، "زبان و ادبیات فارسی در خارج از مرزها"، "مطالعات زبان‌شناسی".

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

662917f0e1121.jpg

سالنامه دارالفنون سال 1327

جمعی از نویسندگان

سالنامه دارالفنون (هدیه نوروز) در سال 1327 در چاپخانه خواندنیها منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب