5b7114c3e1d37.png

یادنامه صبا: گزیده‌ای از اشعار شعرای انجمن ادبی صبای کاشان

مکان چاپ: کاشان تاریخ چاپ: هجری شمسی زبان: فارسی

انجمن ادبی صبا یکی از محافلی بود که با بیش از نیم قرن سابقه در کاشان دایر بود و هر هفته حداقل دو جلسه شعرخوانی داشت. این کتاب سروده‌هایی از گویندگان انجمن است که به اهتمام علیرضا نسایی شاعر خوش‌ذوق انجمن گردآوری شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d0aeafc0ff8.jpg

کتاب سیمای شاعران: شرح حال و نمونه آثار شعرای نامی ایران از قدیمیترین ایام تا عصر حاضر

صابر کرمانی

سیمای شاعران، شرح حال، نمونه آثار ۲۰۲ شاعر نامی ایران از قدیمترین ایام تا عصر حاضر است. شعر من سوز دل سوخته زار من است شعر من پرتو تابنده افکار من است شعر من گوهر دریای دل خونین است شعر رخشنده دل گوهر شهوار من است آغاز کتاب با مقدمه ای از مولف ،صابر کرمانی ،درباره شعر و شاعری است. مولف در ابتدای هر شعر ،وصف حالی از شاعر ارائه داده تا خواننده با سراینده اشعار نیز آشنایی مختصر پیدا کند.عمده اشعار گردآوری شده به سبک کهن و با وزن و قافیه و در عین حال در مواردی از سرایندگان شعر نیمایی نیز شواهدی آورده شده است همچون فریدون مشیری و نادر نادرپور ... . طبع جدید اثر با ویرایش مجدد و اضافات و اصلاحات و چاپی زیبا و در دو رنگ منتشر گردیده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61432bb3e2eb7.jpg

سخنوران کاشان

علیرضا نسائی شیدا

موضوع کتاب سخنوران کاشان در مورد تذکره شعرای کاشان از سال 497 ه.ق تا امروز است که توسط علیرضا نسائی نگاشته شده است. این کتاب در سال 1374 توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان منتشر شد.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب