5c570cb878473.png

دوران بی‌خبری یا غارت آثار فرهنگی ایرانیان

مکان چاپ: تهران ناشر: المؤلف تاریخ چاپ: ۱۳۶۳ هجری شمسی زبان: فارسی

نویسنده کتاب درصدد است تا خواننده را با خود به عمق فاجعه و تراژدی تلخ غارت آثار باستانی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر ناشی از اقدامات غارتگران مظاهر تمدن و آثار باستانی ایران ببرد تا دریابند که در گوشه و کنار سرزمین کهن و پهناور ایران چه جنایت‌های سازمان‌یافته‌ای توسط غارتگران بین‌المللی آثار باستانی و صورت گرفته است.

منابع مشابه بیشتر ...

6346c13211418.jpg

خط و تحول آن در شرق باستان و ترجمه نبشته های میخی و پهلوی مکشوفه

علی سامی

این کتاب تاریخچه مختصری از پیدایش خط و تحول آن در شرق باستان به ضمیمه ترجمه کتیبه های میخی و پهلوی بصورت کتابی ارائه داده است. مطالب مندرج و جمع آوری شده در این کتاب نتیجه مطالعه و خواندن کتابها و نوشته هایی است که راجع به خطوط و آثار باستانی نگاشته شده و حتی المقدور سعی شده است آخرین نظریه و بررسی و عقیده استادان خط و محققین را ذکر نماید ...

6296187e380e0.png

مسجد جمعه اصفهان در دوران آل بویه

اوژینو گالدیری

مسجد جامع اصفهان یکی از آثاری است که مرمت آن با پژوهشی اساسی همراه بوده است. مرمت این بنای بزرگ که از مهم‌ترین بناهای اسلامی است و یادگارهای بسیاری از چند دوره از تاریخ کهنسال ایران را در آغوش دارد، به یاری مؤسسه ایتالیایی شرق نزدیک و دور (ایزمئو) آغاز شد. از ایزمئو خواسته شد پیش از هر کار درباره این مسجد عظیم به کندوکاو و پژوهشی اساسی بپردازد و گوشه‌ها و قسمت‌های گوناگون و فراوان آن را بشناسد و زبان هر گوشه را بگشاید. حاصل این کاوش علمی این کتاب است که این مسجد بازمانده از دوره آل بویه را بررسی کرده است.