5c8d3de9bc40e.png

اذن دخول؛ مجموعه رباعیات مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) به خط استاد عباسعلی حاج‌آقا محمد

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات سبز تاریخ چاپ: ۱۳۵۹ هجری شمسی زبان: فارسی

خیام، باباطاهر و مولوی از آنهایند که در پیمانه به ظاهر حقیر رباعی و دوبیتی توانسته‌اند دریایی را جای دهند و در مورد مولوی این سعادت وجود دارد که رباعی‌هایش که می‌توان اذن دخول دیوان کبیرش دانست، با هنر و خط خوشی که خود زبانی خاص دارد و دنیایی دیگر است، ببینیم و بخوانیم و به دنیای عظیم «دیوان شمس» راهی بجوییم. این دفتر دربرگیرنده رباعیات مولانا با خط هنرمند آزاد و وارسته استاد عباسعلی حاج آقا محمد است که در این کتاب منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

658982692aa2c.jpg

سرایندگان شعر پارسی در قفقاز

عزیز دولت آبادی

این کتاب دارای چهار فصل و مجموعا دربرگیرنده زندگی و آثار ۲۲۷ نفر از پارسی سرایان قفقاز است. هر فصل به شاعران یک منطقه قفقاز (آران، ارمنستان، داغستان، گرجستان) اختصاص یافته است. نخستین شاعری که زندگی و احوالش در این مجموعه معرفی شده، «ابوالعلای گنجه ای» متوفی به سال ۵۵۴ ه.ق و آخرین آنها، «ناظم ایروانی» متولد سال ۱۳۴۲ ه. ق است. در پایان کتاب نیز فهرست ماخذ و منابع به ترتیب الفبایی تخلص یا نام مولفان آمده است.

655b4c8867321.jpg

از سایه تا نشان

سیدجعفر حمیدی

مجموعه اشعار از سایه تا نشان مجموعه رباعیات و دوبیتی، سروده جعفر حمیدی است که در سال 1360 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

652e7f181e41a.jpg

کشف الابیات مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

کتاب حاضر برای استفاده کنندگان از مثنوی شریف فراهم آمده تا جایگاه بیت یا ابیاتی را در مثنوی بجویند و به حکمت یا داستان مورد نظرشان دست یابند، آن چه ما را به تنظیم این مجموعه برانگیخت اهمیت بر نفوذ این کتاب بزرگ در تاریخ ایران و اسلام است.

مشاهیر ادبیات فارسی/مولوی/آثار مولوی
کتاب
64d24ba9b887a.jpg

مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

موضوع کتاب مثنوی معنوی از مولانا محمد بلخی خلاصه داستانها، قطعات و تمثیلات، دوبیتی ها، تک بیتی ها، رباعیات، زندگی نامه و چند مقاله که به اهتمام محسن غیور در سال 1363 منتشر شده است

نظم/شعر کلاسیک/مثنوی‌ها
کتاب