با توجه به اینکه آگاهی و اطلاع از سرگذشت و تاریخچه زبانی که می‌خواهیم با آن نویسندگی کنیم، نخستین قدم در طریق مقصود به شمار می‌رود، ورق‌های نخستین این کتاب به سرگذشت کوتاه و مختصری از زبان فارسی اختصاص یافته است. سپس سخنانی درباره نویسندگی و فواید آن گفته شده و پس از آن نویسنده به سراغ فن نگارش رفته است. ابتدای این مبحث را به جمله‌نویسی اختصاص داده و در ادامه درباره انواع انشاء، فکر کردن درباره موضوع و .... مطالبی را بیان کرده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65df2b914395a.jpg

گلچینی از گفتارهای مختلف صدای آمریکا

کتاب حاضر به مناسبت ششمین سال تاسیس صدای آمریکا به زبان فارسی این مجموعه خواندنی را که متضمن گفتارهایی از برنامه های متنوع صدای آمریکاست به عنوان ارمغان نوروزی به شنوندگان صدای آمریکا تقدیم کرده است

654a2e3a4e1ce.jpg

آیین نگارش و ویرایش

نظام الدین نوری

این کتاب به پنج بخش به ترتیب ذیل تنظیم شده است: بخش اول: تاریخچه مختصر تحول زبان فارسی؛ بخش دوم: شیوه خط فارسی (رسم الخط یا املا)؛ بخش سوم: قواعد و ضوابط چاپ کتاب؛ بخش چهارم: نقطه گذاری؛ بخش پنجم: لغات مشابه؛ ؛ بخش ششم: نکاتی چند درباره نگارش، شیوه تحقیق، روش استفاده از ماخذ، گزارش نویسی، مقاله نویسی، داستان نویسی؛ بخش هفتم: سبکهای شعر فارسی، شیوه رساله نویسی؛ نقش نویسنده در جامعه.