باید با سیاهدلی و خوشی فکری به‌شدت جنگید و این مبارزه را اقوام و ملل جبراً از میان خود آغاز خواهند نمود. سخن درباره صادق هدایت است که بنا به عقاید گروهی، نویسنده‌ای است مقتدر و راهنما و طبق استدلال گروهی دیگر منحرفی است بیمار و درمانده‌ای روانی، ارزش و ضرورت تذکرات فوق خودنمایی نموده، مسلم می‌گردد که نیاز به تحلیل و تعمق دقیق بر موجودیت جسمی و روانی‌اش می‌باشد تا تراوشات معنوی وی که از این منبع صورت پذیرفته، سبب اختلال و گمراهی مطالعه‌کنندگان و علاقمندان به هنر و ادب نشود. در این کتاب افزون بر عقاید و استنباطات نویسنده از اطراف ارگان‌های روانی هدایت، همنچنین افعال اخلاقی و اجتماعی وی، نشانه‌هایی از گفته‌ها و رسالات منتقدان نیز مطرح شده تا خواننده بهتر و آسان‌تر دریابد محفوظات ما از نوشته‌ها و راهنمایی‌های این افراد به چه صورت و واجد چه ارزشی است.

منابع مشابه بیشتر ...

65ae888a08243.jpg

علما و نویسندگان بوشهر: بر پایه کتاب الذریعه الی تصانیف الشیعه آقا بزرگ تهرانی‌

در مجموعه حاضر، مطالب مربوط به علما و دانشمندان بوشهری، از کتاب 28جلدی ((الذریعه الی تصانیف الشیعه))، استخراج و به فارسی برگردانده شده است .در بخش پایانی کتاب، مترجم علاوه بر مطالب مندرج در کتاب ((الذریعه))، توضیحات دیگری درباره شخصیت‌های یاد شده، ضمیمه کرده است.

6589945a6be8c.jpg

سیر سخن - جلد اول (شا‌مل‌ شرح‌ احوال‌ معروفترین‌ نویسندگان ایران‌ از قدیمیترین‌ ازمنه‌ تا‌ عصر حا‌ضر و برگزیده‌ آثا‌ر آنا‌ن‌)

احمد احمدی, حسین رزمجو

کوششی است از حسین رزمجو و احمد احمدی که شرح زندگینامهٔ شاعران و نویسندگان برجستهٔ تاریخ ادبیات ایران می باشد. سیر سخن، مجموعه ای کامل از شرح حال و زندگینامهٔ نویسندگان و شاعران برجستهٔ قدیم و معاصر ایران می باشد. کتاب حاضر به کوشش آقایان احمد احمدی و حسین رزمجو گردآوری و در سال ۱۳۴۳ توسط انتشارات کتابفروشی باستان در مشهد چاپ و انتشار یافت. کتاب سیر سخن، شامل شرح احوال معروف ترین نویسندگان و شاعران ایران، از قدیمی ترین ازمنه تا عصر حاضر و برگزیده آثار آنان از جمله: آثاری از علی دشتی، ملک الشعرای بهار، سعید نفیسی، رسول پرویزی، محمدعلی جمال زاده، ایرج افشار، عنصرالمعالی کیکاووس، عبدالرحیم طالبوف، ابولفضل بیهقی (تاریخ بیهقی) و سایر شاعران و نویسندگان مطرح ایران می باشد.