این کتاب به عنوان راهنمایی برای نویسندگان و ویراستاران فرهنگنامه کودکان و نوجوانان منتشر شده است. در این کتاب پس از بیان ویژگی‌های فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، مطالبی درباره ساده‌نویسی برای کودکان و نوجوانان، شیوه خط فارسی، نشانه‌های نقطه‌گذاری و نمونه‌هایی از مطالب فرهنگنامه آورده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

653a4c3f5d11f.jpg

بررسی علمی شیوه خط فارسی

نازیلا خلخالی

نويسنده در اين كتاب نظريه تازه‌ای را درباره شيوه خط فارسی ارائه كرده است. چون ناشر اعتقاد دارد كه ارائه هرچه بيشتر نظريات گوناگون در اين زمينه شايد بتواند به پايان بخشيدن به اين آشفته بازار كنونی در مورد رسم‌الخط فارسي ياری رساند، از انتشار آن استقبال كرده است. نویسنده در این کتاب نظریه تازه ای را درباره شیوه خط فارسی ارائه کرده است. چون ناشر اعتقاد دارد که ارائه هرچه بیشتر نظریات گوناگون در این زمینه شاید بتواند به پایان بخشیدن به این آشفته بازار کنونی در مورد رسم الخط فارسی یاری رساند، از انتشار آن استقبال کرده است. از آنجا که موضوع کتاب (و بنابراین شیوه خط فارسی بکار رفته در آن) مستلزم حفظ رسم الخط پیشنهادی ایشان بوده، رسم الخط ناشر اعمال نشده است. لازم به ذکر است ناشر خود بر پایه آخرین شیوه نامه های موجود و برای حفظ یکدستی در آثار منتشره خویش، شیوه نامه خاص خود را دارد که با پیشنهادهای ایشان لزوما سازگار نیست.

6385ff77266f7.jpg

تاریخ مختصر خط و سیر خوشنویسی در ایران

علی راهجیری

تاریخچه مختصری از به وجود آمدن خط و تحول خط در زبان فارسی و مباحث گوناگونی در زمینه های شیوه‌ٔ نگارش زبان فارسی و بحث در مورد «پیوسته‌نویسی»، «جدانویس» و «بی‌فاصله‌نویسی»؛ بحث و بررسی پیرامونِ مصوبات شورای بازنگری در شیوهٔ نگارش و خط فارسی مباحث عمدهٔ این کتاب را تشکیل می‌دهد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

611b92cf46ac7.jpg

سرزمین ما، جغرافیای ایران، برای آموزش بزرگسالان

ایرج جهانشاهی

کتاب سرزمین ما، جغرافیای ایران کتابی است برای آموزش بزرگسالان که در سال 1346 وزارت آموزش و پرورش آن را تالیف و تنظیم کرده و انتشارات کمیته پیکار جهانی با بیسوادی به چاپ رسانده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
601fd493bc8b2.jpg

شعر و داستان برای آموزش بزرگسالان

ایرج جهانشاهی

کتاب "شعر و داستان برای آموزش بزرگسالان" توسط ایرج جهانشاهی و عباس سیاحی گردآوری و تالیف شده است و در سال 1347 توسط انتشارات کمیته پیکار جهانی با بیسوادی منتشر شده است

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
کتاب