منابع مشابه بیشتر ...

64f9b97485ec4.jpg

دیباچه‌ای بر جهان باستان

لوکاس‌ دو بلویس‌, روبارتوس‌وان‌در اسپک‌

دیباچه ای بر جهان باستان بررسی کاملی از تاریخ خاور نزدیک باستان، یونان و روم ارائه می دهد. این کتاب با پوشش فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که بر تمدن های بعدی غرب و خاور نزدیک تأثیر گذاشته است، موضوعاتی مانند ساختارهای اداری، اقتصاد و مذاهب خاور نزدیک باستان، دموکراسی آتن، توسعه ادبیات کلاسیک یونان، تعامل فرهنگ ها در جهان هلنیستی، سیستم سیاسی و اداری جمهوری روم و امپراتوری، و ظهور مسیحیت، همه در طرح کلی تاریخ سیاسی را توضیح می دهد. این نسخه سوم به طور کامل به روز شده است و برخی از فصل ها به طور کامل بازنویسی شده اند تا تحقیقات تاریخی اخیر را پوشش دهند. تغییرات عبارتند از: -توجه بیشتر به ساختارها و تحولات اقتصادی و به تاریخ امپراتوری روم بعدی (قرن سوم تا ششم پس از میلاد) -ادغام نتایج تحقیقات باستان شناسی و تاریخی اخیر و مطالعات اخیر منتشر شده درباره ادبیات باستانی؛ -«باکس هایی» که متن اصلی را در موضوعاتی از جمله نظام‌های اقتصادی و سیاسی، دین و اصطلاحات پشتیبانی می‌کنند -نقشه های دوباره ترسیم شده و تصاویر جدید و با کیفیت بالاتر؛ -گنجاندن وب سایت های مفید در کتابشناسی دیباچه ای بر جهان باستان یک نمای کلی یکپارچه و به راحتی قابل خواندن و کاربر پسند برای دانشجویان تاریخ باستان، آثار کلاسیک و باستان شناسی فراهم می کند. این نسخه کاملا به روز شده و اصلاح شده با مصور فراوان، واضح و مختصر نوشته شده و به خوبی سازماندهی شده است، منبعی کلیدی برای دانش آموزانی خواهد بود که شروع به تحقیق در مورد تمدن های مدیترانه باستانی می کنند.

601ffe4f7bf0c.jpg

آتش در مدیترانه، جنگهای بالکان

کتابی تحت عنوان " آتش در مدیترانه و جنگهای بالکان" تنها یک کتاب جنگی نیست بلکه حاوی کلیه پیش‌درآمدهای سیاسی است که از روز دخول ایتالیا به جنگ در این قسمت از قاره اروپا و شمال آفریقا رخ داده است. این کتاب علاوه بر جزییات لشکرکشی بالکان و جنگ‌های مدیترانه و آفریقای شمالی شامل مطالب سودمند جغرافیایی راجع‌به تنگه‌ها و گذرگاه‌های مهم دریای رم است که کشورهای ذیعلاقه برای نگهداشتن آنها این همه فداکاری می‌نمایند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

58159c24a715b.PNG

درس نویسندگی

آرتور پورگز نویسنده آمریکایی در سال 1915 متولد شده است و در درجه اول ریاضیدانی است متخصص که نخستین کارهایش را در مجله‌های علمی به چاپ رسانده. او از سال 1915 نوشتن افسانه علمی را آغاز کرده. او در این داستان با طنز شیرینی نشان می‌دهد که متخصصان افسانه‌های علمی آن قدرها هم با ارزش نیستند.

فنون ادبی/راهنمای نگارش و روش تحقیق
مقاله
5809c0b3584a1.PNG

نقاشی روی چوب

اینگمار برگمن (متولد 1918) بزرگ‌ترین کارگردان سوئدی در سال‌های 1950 به بعد، بیشتر به عنوان کارگردان سینمایی شهرت یافته، اما حقیقت آن است که زندگی و فعالیت او بین سینمایی شهرت یافته، اما حقیقت آن است که زندگی و فعالیت او بین سینما و تئاتر تقسیم شده است. او تاکنون آثار متعددی از شکسپیر، مولیر، گوته، ایبسن، استریندبرگ، کامو و تنسی ویلیامز را به روی صحنه تئاتر آورده است و شخصاً نیز نمایشنامه‌هایی خلق کرده است. «روز بسیار زود به پایان می‌رسد»، «من می‌ترسم» و «نقاشی روی چوب» از جمله آثار نمایشی او هستند.

هنر/مطالعات عمومی هنر/متون نمایشی/نمایشنامه خارجی
مقاله