5d22358e49b3d.png

شانه‌های زخمی پامیر؛ جلوه‌هایی از ادبیات و هنر مقاومت افغانستان

ادبیات مقاومت افغانستان (گذشته از داخل) بیشتر در کشورهایی ظهور نموده و متجلی شده است که مهاجرین افغانستانی در آنها تجمع و حضور چشمگیری داشته‌اند. ایران از این حیث مهم‌ترین مرکز عرضه و ظهور این ادبیات به شمار می‌رود. این کتاب در هشت بخش دربرگیرنده بخشی از این ادبیات و هنر افغانستان می‌باشد که در بخش‌های داستان، خاطره، مصاحبه، نقد و نظر، شعر مقاومت و .... گردآوری شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6509bbb46c9c7.jpg

انقلاب چین و مسائل مربوط با ادبیات و هنر

چوئن لای

کتاب «انقلاب چین و مسائل ادبیات و هنر» که چندی پیش نشر یافت، اثر جالب و آموزنده‌ای برای توضیح مسائل هنری بشمار می‌رود. این کتاب مجموعه شامل چهار خطابه به عناوین ذیل است: 1. جنک آزادی بخش توده‌ای و مسائل مربوط با ادبیات و هنر ـ از چوئن لای2. مبارزه برای ادبیات چین نو ـ از کوموزو 3. ادبیات در مناطق تسلط کومین تانک ـ از مانوتون 4. ادبیات نوین توده‌ای ـ از چویانک.

64e9f64691119.jpg

فرهنگ اصطلاحات هنری

ادوارد لوسی اسمیت

این فرهنگ مشتمل بر بیش از 2000واژه و اصطلاح هنری درباره مقولاتی چون نقاشی، مجسمه‌سازی، معماری، هنرهای تزئینی، گرافیک و عکاسی است .فرهنگ حاضر به ترتیب حروف الفبای فارسی مرتب شده و ذیل هر مدخل آن این اطلاعات فراهم آمده است : معادل انگلیسی، شرح مختصری از واژه، تصویر، ارجاع و مکان جغرافیایی واژه . در صفحات پایانی، نمایه الفبای انگلیسی همراه با معادل فارسی به چاپ رسیده است ...

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5ff1bce0409fc.png

شانه‌های زخمی پامیر: جلوه‌هایی از ادبیات و هنر مقاومت افغانستان

یافتن یک هویت مستقل بومی، برای ادبیات مقاومت افغانستان، یعنی فصلی از ادبیات این کشور که قسمت اعظم آن در خارج شکل گرفته و متولد شده است، کاری صعب و دشوار است. این کتاب در نه بخش به ادبیات و هنر مقاومت پرداخته است. بخش‌های کتاب به این ترتیب است: مقدمه، بخشی از یک سفرنامه، داستان کوتاه، خاطره، مصاحبه، نقد و نظر، شعر مقاومت، پنجره‌ها (معرفی تفصیلی چند مجموعه شعر)، عکس‌ها.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
کتاب