اسطوره‌های خاور دور ثمره فرهنگ‌هایی گوناگون‌اند و در فاصله زمانی‌‌ای دراز به نگارش درآمده‌اند. کهن‌ترین اسطوره‌های خاور دور که از آن مردم هند است، تصویرگر فرهنگ اقوام آریایی است که در حدود هزاروپانصد سال پیش از میلاد به هند هجوم آوردند. بعدها هندوها برخی از این اسطوره‌ها را از اقوام آریایی اقتباس کرده و به رنگی دیگر درآوردند که از باب مثال می‌توان به اسطوره آفرینش و اسطوره راما اشاره کرد. در این کتاب در قالب اسطوره‌های خاور دور، نگاهی گذرا به اسطوره‌های هندی (به طور تفصیلی‌تر) و اسطوره‌های چینی و ژاپنی انداخته شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

603f8820a105a.png

فصلها و شگفتی‌ها؛ افسانه‌هایی از سرزمین هند

مدهور جفری

این کتاب دربرگیرنده چهارده داستان و افسانه از داستان‌ها و اساطیر هندی می‌باشد. عناوین برخی از داستان‌ها بدین ترتیب است: روزهای درخت بانیان، ساویتری و ساتیاوان، تولدی خاص، تولد کریشنا خدای آبی، کریشنا و دایه اهریمنی، شاه مار اهریمنی، چگونه رام بر شاه راوان اهریمنی پیروز شد و .... .

603f875341d98.png

قصه ها و افسانه های هند

جی. ای. بی. گری

این کتاب دربرگیرنده داستان‌ها و افسانه‌هایی از هند می‌باشد. منابع اصلی این داستان‌ها، متون سنسکریت و پالی است که به ترتیب زبان برهمنان و بوداییان به شمار می‌رود. بسیاری از این داستان‌ها با گذشت زمان دستخوش تغییراتی شده و تعدادی دیگر به شکل‌های گوناگون در قصه‌های عامیانه مردم دوران جدید هند راه یافته و بر زبان‌ها جاری شده است.