سیدمحمد عرفی شیرازی که بعضی از آثار و احوال و افکار او در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته، یکی از مشهورترین گویندگان عهد خویش است که در حیات خود در تمام اقطار فارسی‌زبان دنیا مورد شناسایی و احترام عموم مردم و صاحب حیثیت و مقام در نزد امرا و سلاطین بوده است. عرفی ملقب به جمال‌الدین در قصیده سبکی خاص و طرزی مخصوص به خود دارد که هرچند اصل آن یکی از افراد کلی سبک عراقی است، اما در اسلوب بیان و به‌کار بردن الفاظ و ابتکار معانی و تلفیق عبارات به‌ویژه استعارات طرزی بدیع و بی‌سابقه به وجود آورده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65a94d5b9b675.jpg

بررسی زندگی و آثار هفت شاعر شیرازی در هفت شهر عشق

هریک از هفت شاعر بزرگ شیرازی که در این مجموعه از آنان سخن رفته است، از بزرگان شعر فارس و ایران، پس از روزگار سعدی و حافظ هستند و همه از سرآمدان شعر و شاعری در دوران خویش به شمار می آیند. اگر چه با کثرت شاعران پارس و شیراز همیشه در انتخاب بهترین آنان در می مانیم. هریک از این شاعران در دوران خود رونق بخش ادب و فرهنگ ایران و گرمی افزای هنر و شعر و شاعری در پارس و در تاریخ هنری و فرهنگی این دیار به شمار می آیند و در این کتاب، اطلاعات ارزنده ای درباره آنها وجود دارد و ما بر آن نیستیم تا از همه انها در این نوشته سخن بگوییم و تنها به اشاراتی گذرا در مورد چند تن از این شاعران صاحب سبک اکتفا می کنیم.

65918792e6cd5.jpg

مغناطیس عشق (بحثی در باب سبک هندی و بررسی و مقایسه اشعار نظیری نیشابوری و عرفی شیرازی)

سیدخلیل الله قافله باشی

مولف در این کتاب اشعار نظیری و عرفی را با هم مقایسه کرده است و برای نشان دادن این که دو شاعر هم زمان و هم سبک در حالی که شباهتهای فراوانی با هم دارند چقدر می توانند با یکدیگر تفاوت داشته باشند و این مقایسه که بین دو شاعر سبک هندی به وجود می آید، جذاب و شیرین به نظر می رسد. نویسنده در ضمن مقایسه، به بررسی و نقد شعر هر دو شاعر هم پرداخته است .

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6372510539ad0.jpg

ساده ترین راهنمای زبان فارسی (دستور - املاء - انشاء)

اسدالله شهریاری

ساده ترین راهنمای زبان فارسی (دستور – املاء – انشاء) نوشته اسدالله شهریاری است و توسط انتشارات کتابخانه گوتنبرگ چاپ شده است. هدفی که در این کتاب تعقیب می شود، سادگی و آسانی مطالب است یعنی منظور کلی و اساسی آنست که اشخاص مبتدی و آنها که تحصیلات مقدماتی دارند از آن استفاده کنند

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب