5eef9e6c65c5f.png

بهشت سخن؛ شامل گزیده آثار و نقد اشعار و شرح احوال شعرای قرن ششم (جلد دوم)

مکان چاپ: تهران ناشر: مؤسسه مطبوعاتی پیروز تاریخ چاپ: ۱۳۳۸ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتاب شامل گزیده آثار و شرح احوال و توضیح سبک و روش گویندگان و نویسندگانی است که در فاصله قرن اول تا پنجم هجری نوشته‌ها یا گفته‌های باارزشی از خود به زبان فارسی بر جای گذاشته‌اند. جلد دوم کتاب دربرگیرنده آثار و شرح احوال و نقد اشعار شاعران قرن ششم هجری است. این مجلد با بررسی شعر و زندگی مسعود سعد سلمان آغاز شده و با بررسی احوالات نظامی گنجوی به پایان رسیده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d0aeafc0ff8.jpg

کتاب سیمای شاعران: شرح حال و نمونه آثار شعرای نامی ایران از قدیمیترین ایام تا عصر حاضر

صابر کرمانی

سیمای شاعران، شرح حال، نمونه آثار ۲۰۲ شاعر نامی ایران از قدیمترین ایام تا عصر حاضر است. شعر من سوز دل سوخته زار من است شعر من پرتو تابنده افکار من است شعر من گوهر دریای دل خونین است شعر رخشنده دل گوهر شهوار من است آغاز کتاب با مقدمه ای از مولف ،صابر کرمانی ،درباره شعر و شاعری است. مولف در ابتدای هر شعر ،وصف حالی از شاعر ارائه داده تا خواننده با سراینده اشعار نیز آشنایی مختصر پیدا کند.عمده اشعار گردآوری شده به سبک کهن و با وزن و قافیه و در عین حال در مواردی از سرایندگان شعر نیمایی نیز شواهدی آورده شده است همچون فریدون مشیری و نادر نادرپور ... . طبع جدید اثر با ویرایش مجدد و اضافات و اصلاحات و چاپی زیبا و در دو رنگ منتشر گردیده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

631f0785e9d93.jpg

یک علم در یک مقاله، علم بیان

مهدی حمیدی

علم بیان علمی است که از طرق چهارگانه ای که میتواند برای ادای مقصودی واحد انتخاب شود گفتگو میکند. مقاله "یک علم در یک مقاله"، در مورد علم بیان از دکتر مهدی حمیدی است که در نشریه خرد و کوشش شماره اول، دوره هفتم در تابستان 1357 به چاپ رسیده است

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب
6164339aa376b.jpg

عطار در مثنوی های گزیده او و گزیده مثنوی های او

مهدی حمیدی

کتاب حاضر توسط مهدی حمیدی به نگارش درآمده است. کتاب شامل دو قسمت است، قسمت اول در مورد عطار و مثنوی‌های گزیده او و گزیده مثنوی‌های او و قسمت دوم شامل چند مثنوی عطار است که نویسنده درنگارش این مقاله مورد استفاده قرار داده است. در قسمت دوم، از هر مثنوی (منطق‌الطیر، اسرار نامه، الهی نامه، مصیبت نامه ) عالی‌ترین قطعات آن انتخاب شده است. کتاب در سال 1347 نوشته و توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

نظم/شعر کلاسیک/مثنوی‌ها
کتاب