در این کتاب ریچارد کیبل روزنامه‌نگار برجسته و استاد دانشگاه با ذکر نمونه‌ها و مثال‌های متنوع شیوه‌های نوین روزنامه‌نگاری را به زبان ساده شرح می‌دهد. چگونگی تنظیم خبر، تهیه گزارش و مصاحبه و نحوه انتخاب عنوان خبر از مواردی است که وی به تفصیل از آنها سخن می‌گوید و ضمن آن، روزنامه‌نگاران جوان و علاقمندان به این حرفه را گام به گام با مباحث نظری و عملی فن روزنامه‌نگاری آشنا می‌کند. در بخشی از کتاب نیز ویژگی‌های زبان خبری و عناصر خبر را برمی‌شمارد و در پی آن تهیه گزارش از گردهمایی‌ها و همایش‌ها را آموزش می‌دهد. افزون بر همه این موارد، نویسنده اصول اخلاقی و آدابی را یادآور می‌شود که هر روزنامه‌نگاری در حین انجام وظیفه باید بدان آراسته باشد.

منابع مشابه بیشتر ...

64e0b6864bb2e.jpg

فرهنگ روزنامه نگاری

محمدرضا محمدی فر

در مجموعه حاضر 1555واژه و اصطلاح در ارتباط با حرفه روزنامه‌نگاری گردآمده که از آن جمله است :رویداد، خبر، گزارش، رسانه، طنز، نقد و نظر، تحلیل، مستند نویسی، کاریکاتور، و خبرگزاری .واژگان کتاب براساس الفبای فارسی تدوین شده شامل شرح معنا و مفهوم، و معادل انگلیسی است .

625ab5ff621ee.png

مطبوعات افغانستانی در گذر تاریخ

مهدی جعفری خانقاه

افغانستان و ایران شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و عامل این امر افزون بر اینکه هم‌مرز هستند، ریشه در آبشخورهای فرهنگی و ادبی کهنی دارد که هزاران سال میان این دو کشور برقرار بوده است. ورود چاپ در ایران، اندکی جلوتر از افغانستان اما به هر روی، دوش‌به‌دوش یکدیگر پیش می‌رفتند. این اشتراکات سبب می‌شود تا ما را ملزم کند تا شناخت بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشیم. بخشی از این شناخت از دل نشریات و مطبوعه‌هاست. در این کتاب نویسنده مطبوعات افغانستان را در گذر تاریخ بررسی کرده است.