این کتاب به عنوان راهنمای تدریس برای معلمان فارسی کلاس اول دبستان در سال 1345 تهیه شده است. در بخشی از پیش‌گفتار کتاب آمده است: «این کتاب با توجه به اصول و بیشتر بر اساس روش‌های تکامل‌یافته و متداول تعلیم الفبا در ایران تهیه شده است و یادآور نکته‌هایی است که به‌یقین بسیاری از معلمان کلاس‌های اول دبستان، خود با مطالعه و تجربه دریافته‌اند و به آنها عمل می‌کنند؛ اما از آنجا که این کتاب حاصل نظریه‌ها و تجارب بسیاری از دانشمندان تعلیم و تربیت و معلمان بصیر و صاحب‌نظر گذشته و حال است، مطالعه و دقت در مطالب و پیشنهادهای آن را به همه صاحب‌نظران ارجمند ...... توصیه می‌کنیم».

منابع مشابه بیشتر ...

635fcb3ba5ac0.jpg

منشاء زبان

جیمز لودوویسی

زبان مجموعه ای قراردادی از سمبل های صوتی است و چیزی نیست که به طریقی ناگهانی به وجود آمده باشد. تکامل زبان با تکامل خود انسان همگام بوده و تحقیق در پیدایش آن با تحقیق در زندگی انسان توام است. بسیاری براین باورند که همه زبانها از یک زبان اصلی منشعب گردیده و به تدریج شباهت خود را به زبان مادری از دست داده است. همه کسانی که با زبان یا آموزش آن سروکار دارند به احتمال زیاد این داستان کتاب مقدس را شنیده اند که: وقتی تمامی ساکنین کره زمین از یک زبان واحد چند کلمه ای استفاده می کردند انسانها در یک دشت بزرگ گرد هم آمدند و گفتند: بیایید برای خود شهر و برجی به بلندای آسمان بسازیم، و بدین ترتیب برای خود نامی باقی گذاریم. آنگاه خداوند به شهر و برج آنها درآمد و گفت"اگر انسان با داشتن یک زبان واحد بتوان برای اولین بار این چنین کار خطیری را انجام دهد بی شک بعدها نیز می تواند هر تصمیم دیگری را نیز عملی نماید. از این رو زبانشان را در هم و برهم می کنم تا قادر به درک گفتار یکدیگر نباشند".و آنگاه خداوند آنها را به سراسر کره خاکی پراکند تا بدین ترتیب آنها از ساختن شهر خویش صرفنظرکنند. این برج را برج بابل نامیدند. زیرا خداوند زبان آنها را درهم و برهم کرده بود...

63555bff2ad83.jpg

دفتر تمرین در کلاس برای خواندن و نوشتن و ریاضی (واحد درسی سوم)

این جزوه دفتر تمرین کلاسی است برای خواندن و نوشتن و ریاضی در واحد سوم درسی که در خرداد ماه 1353 منتشر شده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

611b92cf46ac7.jpg

سرزمین ما، جغرافیای ایران، برای آموزش بزرگسالان

ایرج جهانشاهی, عباس سیاحی

کتاب سرزمین ما، جغرافیای ایران کتابی است برای آموزش بزرگسالان که در سال 1346 وزارت آموزش و پرورش آن را تالیف و تنظیم کرده و انتشارات کمیته پیکار جهانی با بیسوادی به چاپ رسانده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب