این کتاب دربرگیرنده سالنامه دبیرستان مروی در سال تحصیلی 1347 ـ 1348 است که در آن ضمن اشاره‌ای از به تاریخچه این دبیرستان، و گفتگو با خانم فرخ‌رو پارسای (وزیر وقت آموزش و پرورش)، درباره امور آموزشی و ..... دبیرستان مطالبی ارائه شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

63b1708b65e08.jpg

سالنامه موسسات علمی و فلاحتی کرج - سال یکم (دانشکده فلاحت - دانشکده دام پزشکی)

در مقدمه کتاب آمده است: بعضی از نقاط دوردست به مرکز هستند که از وجود مدارس فلاحتی کرج که شاید شالوده حیات اقتصادی میهن در آن ریخته شده است اطلاعی نداشته و ممکن است این اولین مرتبه باشد که اسمی از این مرکز مهم و عاملین بزرگ ثروت میشنوند. این بود که آقایان دانشجویان دانشپایه دوم دانشکده فلاحت درصدد طبع و انتشار سالنامه برآمدند که هم حاکی گزارشات سالیانه و هم وسیله شناسانیدن این موسسات به مجامع و محافل علمی ممالک خارجه باشد و ضمنا علاقه مندان به فلاحت و یا به تعبیر دیگر آرزومندان ترقی و تعالی این مرز و بوم را بشیر و راهنمایی باشد.

62791695906dd.png

سالنامه نور دانش (نشریه سالانه انجمن تبلیغات اسلامی)

گروهی از نویسندگان

این کتاب که با عنوان «سالنامه نور دانش» به سال 1327 منتشر شده، دربرگیرنده مقالات و یادداشت‌هایی بدین ترتیب است: اثبات صانع به طریق علمی، شخصیت محمد (ص)، تبلیغات مسیحی‌ها در ایران و سایر بلاد اسلامی، نظری اجمالی به تاریخ ایران نو، وجوب نشر علم، غلمان چیست و برای کیست؟، اهمیت نور دانش و .... .

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب
6613ebd54fc03.jpg

اسنادی از مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه

جمعی از نویسندگان

اسناد کتاب حاضر بیانگر جو محدود و بسته حاکم بر مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه است، متعلق به بایگانی وزارت دربار و ریاست وزرای دوره پهلوی اول است. قسمت اول اسناد این کتاب به مطبوعات و قسمت دوم به احزاب اختصاص داده شده است. در قسمت مطبوعات بخش اول اسناد عمدتا شامل مکاتبات مدیران مطبوعات با عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار رضاشاه در خصوص درخواست رفع سانسور یا توقیف از نشریه خود و یا ابراز وفاداری نسبت به دستگاه حاکمه است. بخش دوم مربوط به انتشار روزنامه های پیکار و نهضت در برلن و اقدامات دولت ایران در جلوگیری از انتشار این روزنامه ها و ممانعت از ورود نسخ آن ها به ایران و سایر کشورهاست. قسمت احزاب نیز که بخشی کوچک از اسناد این مجموعه را به خود اختصاص داده، دربرگیرنده اسناد وزارت دربار در فاصله سال های 1304 تا 1311 ه.ش است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب