نویسندگان در این کتاب روش تدریس زبان فارسی به کودکان را تبیین و بررسی کرده‌اند. ابتدا کلیاتی درباره تعریف زبان‌آموزی و هدف زبان‌آموزی در دبستان آورده شده و در فصل دوم به تبیین زبان‌آموزی در سه دوره ابتدایی پرداخته شده است. فصل سوم درباره وسایل کمک‌آموزشی و اصلی زبان فارسی در دبستان است. در بخش دوم کتاب نیز موضوع روش تدریس زبان فارسی به کودکانی که با زبان یا لهجه محلی سخن می‌گویند، تبیین شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

631360d297cdf.png

فرهنگ توضیحی زبانشناسی کاربردی لانگمن

جک ریچارد, جان پلت, هایدی وبر

این فرهنگ تخصصی دربرگیرنده اصطلاحات تکنیکی و بسیار متداول در هشت حوزه مختلف زبان‌شناسی و آمزوش زبان است که عبارتند از: زبان‌شناسی مقدماتی (شامل آواشناسی، واج‌شناسی، نحو، واژه‌شناسی، معناشناسی و ....)؛ دستور زبان انگلیسی (و توصیف ساختارهای آن به شیوه سنتی، ساخت‌گرایی، نقش‌گرایی، گشتاری، نقش‌گاهی و نظیر آن)؛ تجزیه و تحلیل گفتمان؛ جامعه‌شناسی زبان (حاوی گونه‌های طبقاتی، لهجه‌های جغرافیایی، زبان‌های میانجی، توانش تکلمی، دوزبانگی، دوگویشی، دولهجه‌ای و مانند آن)؛ روان‌شناسی زبان (دربرگیرنده مسائل فراگیری زبان اول، آموزش زبان‌های دوم و خارجی، آموزش زبان برای اهداف ویژه و ....)؛ تدریس مهارت‌های زبان؛ شیوه‌ها و روش‌های تدریس زبان خارجی؛ آزمون زبان و آمار پایه.

60e057203673e.png

الموجز فی تعلم فن الاعراب

رامی تکریتی

کتاب یضم فوائد مقتطفة من ابواب النحو، و تعلیق اشباه الجمل، و اعراب المصادر المؤولة، و تحدید الجمل و اعرابها، والتفریق بین انواع الواو، و قاعدة اعراب المجرور و الاسماء الموصولة و اسماء الاستفهام، و طرائق مساعدة فی التفکیر السلیم، و انحاء استعمل الافعال والادوات کثیرة، و اعراب التراکیب المشکلة. هذا الکتاب جاءت فی فصلین رئیسین، یشتجر منهما مباحث متعددة، فقام الفصل النظری علی خمسة مباحث ضم الاول مختارات من ابواب النحو، و قد رکزت المؤلف فیه علی المنصوبات و طرائق التفریق بینها عند التباسها، والثانی تعلیق اشباه الجمل و هو عقدة جل طلابنا الیوم.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

634ac4aa1c95a.jpg

فارسی برای کلاس دوم دبستان (سال 1347)

لیلی ایمن (آهی)

کتاب درسی "فارسی برای کلاس دوم دبستان" تالیف لیلی ایمن، با همکاری حسن انوری، توسط انتشارات سازمان کتابهای درسی ایران در سال 1347 منتشر شده است

کلیات/کتاب های درسی
کتاب
603f86dacdac0.png

گذری در ادبیات کودکان

لیلی ایمن (آهی)

این کتاب درباره ادبیات کودکان بوده و دربرگیرنده هشت فصل بدین ترتیب است: تعریف و هدف، سیری در زمان و مکان، کودکان و نوجوانان و کتاب، انتخاب کتاب، انواع ادبیات کودکان، ادبیات کودکان و نوجوانان و وسایل ارتباط جمعی، شیوه‌های مختلف در علاقمند کردن کودکان به مطالعه، طرز تشکیل و اداره کتابخانه‌های آموزشگاهی.

پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات کودک
کتاب