5f7b0cbc7c47e.png

سروده‌های خراسان؛ آثار چهارده تن از شعرای آستان قدس رضوی شامل: مدایح و مراثی، غزلیات

به کوشش: حسین باقری
مکان چاپ: تهران ناشر: کتابفروشی اسلامیه تاریخ چاپ: هجری شمسی زبان: فارسی

شعر دوره معاصر خراسن در خدمت مکتب تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته و در مدح و رثاء و حیات علمی و اخلاقی امامان شیعه سروده شده و شاعران متعهد و مخلص به آل علی با سوزوگداز و عشق و ولایت به این خاندان شعرشان در قالب مکتب و مدح و مرثیه ریخته‌اند و عرضه داشته‌اند. در این کتاب گزیده‌ای از اشعار و مدایح و مراثی شاعران خراسانی و همچنین غزلیات آنها گردآوری شده است. از جمله شاعرانی که اشعار آنها در این کتاب آمده، عبارتند از: قاسم رسا، حسین آستانه‌پرست، شکوهی، سیدرضا مؤید، فاخر و ... .

منابع مشابه بیشتر ...

65d0aeafc0ff8.jpg

کتاب سیمای شاعران: شرح حال و نمونه آثار شعرای نامی ایران از قدیمیترین ایام تا عصر حاضر

صابر کرمانی

سیمای شاعران، شرح حال، نمونه آثار ۲۰۲ شاعر نامی ایران از قدیمترین ایام تا عصر حاضر است. شعر من سوز دل سوخته زار من است شعر من پرتو تابنده افکار من است شعر من گوهر دریای دل خونین است شعر رخشنده دل گوهر شهوار من است آغاز کتاب با مقدمه ای از مولف ،صابر کرمانی ،درباره شعر و شاعری است. مولف در ابتدای هر شعر ،وصف حالی از شاعر ارائه داده تا خواننده با سراینده اشعار نیز آشنایی مختصر پیدا کند.عمده اشعار گردآوری شده به سبک کهن و با وزن و قافیه و در عین حال در مواردی از سرایندگان شعر نیمایی نیز شواهدی آورده شده است همچون فریدون مشیری و نادر نادرپور ... . طبع جدید اثر با ویرایش مجدد و اضافات و اصلاحات و چاپی زیبا و در دو رنگ منتشر گردیده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5f74b7d47c8a3.png

قسمتی از اشعار شادروان سیدمحمدعلی ریاضی یزدی

سیدمحمدعلی ریاضی یزدی فرزند سیدابراهیم ریاضی در خانواده‌ای اصیل و بافرهنگ به سال 1290 شمسی در شهر یزد دیده به دنیا گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در یزد و متوسطه را همراه با علوم قدیمه در اصفهان و تحصیلات عالی را در تهران به پایان رسانید و به خدمت دانشگاه تهران درآمد. محمدعلی ریاضی با کتیبه‌های طلاییی خود در اعتاب قدس صفحات زرین دیگری بر دفتر افتخارات خاندان ریاضی افزود و در منظومه «سلام بر استان یزد» به این برگ‌های زرین اشاره کرده است. وی در سال 1362 بدرود حیات گفت. این کتاب دربرگیرنده اشعاری از اوست و در ابتدای کتاب نیز به شمه‌ای از زندگانی او اشاره شده است.

نظم/شعر کلاسیک/گزیده‌ها شعر کلاسیک
کتاب