5f7c5500a96b8.png

اندرز پدران: ترجمه پییرقه آووت رساله‌ای از تلمود: با ترجمه فارسی و انگلیسی

مکان چاپ: تهران ناشر: انجمن کلیمیان تهران تاریخ چاپ: ۱۳۸۳ هجری شمسی زبان: فارسی

تلمود گنجینه و میراث یهودیت است. تلمود سعی دارد گفتار و اوامری که به عنوان تورات شفاهی از جانب خداوند به حضرت موسی (ع) سپرده شده را حفظ کند و به توضیح و شرح و تبیین آن بپردازد. در این میان رساله «پیرقه آووت» بخشی است که بر خلاف سایر رسالات که به احکام دینی پرداخته‌اند، به اخلاق، پند و اندرز از دیدگاه تورات مقدس می‌پردازد. این رساله در همه ادوار بیش از سایر قسمت‌های تلمود مورد توجه و مطالعه عامه یهودیان بوده و هست.

منابع مشابه بیشتر ...

62a088cc765f9.jpg

حکمت آمیز، عبرت آموز (پندهای اخلاقی، عرفانی، تربیتی مولانا جلال الدین رومی)

محمدرضا رنجبر

گردآمده ها در این مجموعه حاضر گزینه هایی است از کتاب شریف مثنوی معنوی که هم حکمت آمیز است و هم عبرت آموز. کتاب پندهایی است اخلاقی، عرفانی، تربیتی از مولانا جلال الدین رومی. برگردان اشعار به صورت نثر کاری است از زنده یاد نثری که قریب نیم قرن پیش صورت داده است و مولف پس از اقتباس مطالب حکمی که با زبان تشبیه در کتاب شریف مثنوی آمده است به شرح آن مرحوم مراجعه نموده و شرح قسمتهای انتخابی را استخراج کرده و با تلخیص و تصرف به چاپ سپرده است.

61434ffa8c70d.jpg

داستان زندگی راشی ربی شلومو اسحاقی، مفسر معروف تورات و تلمود

الحانان ایندلمان

داستان زندگی راشی ربی شلومو اسحاقی، مفسر معروف تورات و تلمود به قلم الحانان ایندلمان و ترجمه سارا نتن الی توسط انتشارات انجمن فرهنگی او تصر هتورا "گنج دانش" ایران به چاپ رسیده است.