کتاب «توراه» یکی از کهن‌ترین کتاب‌های جهان است که به زبان عبری تألیف شده است. این کتاب دارای پنج جلد یا بخش به این ترتیب است: کتاب برشیت یا آفرینش، کتاب شموت یا خروج، کتاب وییقرا یا لاویان، کتاب بمیدبار یا اعداد، کتاب دواریم یا تثنیه. گفتنی است که دانستن متن این کتاب، مستلزم دانستن زبان عبری است.

منابع مشابه بیشتر ...

63ea2ee4aeedb.jpg

محضر الشهود فی رد الیهود

حاج بابا قزوینی یزدی

آشنایی با یهودیت، از زبان کسی که زمانی هم خودش یهودی بوده و هم پدرش از علمای بزرگ یهود، لطف دیگری دارد. حاج بابای قزوینی ۲۰۰ سال پیش، بعد از شیعه شدنش، این کتاب را با ادبیاتی کهن نوشته تا هم یهودیان را به دین اسلام دعوت کند، و هم تعدادی از بشارت های عهد عتیق به پیامبری حضرت محمد را از متن عبری تورات اثبات کند. پژوهشگر این اثر، با به روزرسانی متن های عبری کتاب با ترجمه های جدید، و توضیح اصطلاحات تخصصی، مطالعه آن را برای خواننده آسان کرده است.

5f7c58a21677f.png

رُش هشانا

داود شوفط

دین یهود اعیاد زیبا و جالبی دارد. هر یک از این اعیاد دارای فلسفه‌ای عمیق و قابل مطالعه است. این نشریه در راستای معرفی یکی از این اعیاد است. «رُش هشانا» عیدی است موقر و هیبت‌آور ولی با وجود این یک عید است. بزرگ‌ترین خصوصیات این روز روحیه مطمئن انسان است که به جستجوی راهی برای غلبه بر مشکلات زندگی و بهبود آن می‌پردازد و برای این منظور بر خدا توکل می‌نماید.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fa7d1cdae382.png

دستور زبان کتاب مقدس تورات بفارسی

ماشااله رحمان پورداود

نیاز به یک کتاب دستور زبان عبری، کتابی که پاسخگوی پرسش‌ها و مشکلات دستوری کلیه طبقاتی باشد که مایل به فراگیری کتاب مقدس تورات هستند، ضروری به نظر می‌رسد. محتویات این کتاب شامل دو قسمت است. قسمت اول نتیجه تحصیل و مطالعه کتاب‌های گوناگون مذهبی و علمی و دستور زبان می‌باشد. قسمت دوم نتیجه تحقیقات و کاوش‌های شخصی و ابتکار قواعدی است که موجب رفع اشکالات زیادی می‌شود.

دستور زبان/دستور زبان‌های دیگر
کتاب