کتابچه "زندگینامه اولین چریک فدایی زن رفیق مهرنوش ابراهیمی" داستان اولین زن چریک حزب توده است که در سال 1326 به دنیا آمد و از طریق پدر و مادرش که عضو حزب توده بودند با این گروه آشنا شد و فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1350 در درگیری مسلحانه کشته شد

منابع مشابه بیشتر ...

62a7236d4d721.png

منتخب آثار مائو و چند نویسنده دیگر

مائو تسه تونگ

مائو تسه تونگ، بنیان‌گذار جمهوری خلق چین، طرفدار استالین بود؛ ولی از سال 1960 به بعد از شوروی فاصله گرفت. او به عنوان رهبر سیاسی حاضر بود محرومیت و فقر و گرسنگی مردم را تحمل کند، ولی به هیچ‌وجه از اهداف ایدئولوژیک خود نگذرد. در این کتاب شماری از آثار او و چند نوشته دیگر آورده شده است. عناوین برخی از نوشتارها بدین شرح است: مراحل مختلف فعالیت حزب کمونیست چین، شیوه‌های رهبری حزب، مبارزه مسلحانه، مبارزات مخفی، جبهه واحد، اتحادیه کارگران، درباره دهقانان، نهضت جوانان و .... .

61c7386b86a5e.png

بن بست: بر مبنای چند نامه از مرتضی کیوان

م.ف. فرزانه

مرتضی کیوان در سال 1300 به دنیا آمد و بر نسلی از شاعران و نویسندگان برخاسته از دهه 1320 اثر جدی نهاد و در 23 مهرماه 1333 به خاطره‌ها پیوست. این کتاب در سه بخش تنظیم شده است: بن‌بست، نامه‌هایی از مرتضی کیوان، ضمیمه‌ها. «بن‌بست» بازسازی چهره مرتضی کیوان است و بنیان آن بر اساس یادمانده‌هایی از روزگار دوستی او و نویسنده و حدس و گمان‌های نویسنده درباره زندگی مرتضی کیوان است.