5f9697b406325.png

کلیات دیوان شمس (جلد دوم) مطابق نسخه تصحیح شده استاد بدیع الزمان فروزانفر

مکان چاپ: تهران ناشر: نشر راد تاریخ چاپ: ۱۳۷۵ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتاب از کلیات شمس که شامل بیش از چهل هزار بیت از غزلیات، قصاید، ترجیعات و رباعیات مولانا جلال‌الدین محمد مولوی است منطبق بر معتبرترین نسخ موجود در جهان است که استاد ادیب و مولوی‌شناس نامدار فقید «بدیع‌الزمان فروزانفر» سال‌ها به تصحیح انتقادی آن همت گماشت و از سال 1339 تا 1345 به صورت جزوات نه‌گانه از سوی دانشگاه تهران انتشار یافت و بنابراین مانند نسخه چاپ دانشگاه، صحیح‌ترین و کامل‌ترین نسخه این دیوان است که تقدیم خوانندگان علاقمند شده است. مزیت این چاپ آن است که اشعار الحاقی و سست‌مایه منسوب به مولانا بنا به تشخیص استاد فروانفر پاک و منقح گردیده است. همچنین در این چاپ، اشعار عربی اعراب‌گذاری شده و نیز برخی واژه‌های فارسی که از لحاظ حروف مشترک ولی از حیث لفظ و معنی متفاوت هستند؛ مانند «دُرّ و در» یا «خم و خُم» یا «رستن و رُستن» نیز برای درک بهتر خواننده اعراب‌گذاری شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65b641198b775.jpg

دیوان اشعار &am

ابوالقاسم سالاری (حیران)

دیوان اشعار "سلام" مشتمل بر غزلیات، قصاید، مثنویات، قطعات، رباعیات و دیگر منظومات اثر ابوالقاسم سالاری (حیران) است که در سال 1358 در قم منتشر شده است.

658982692aa2c.jpg

سرایندگان شعر پارسی در قفقاز

عزیز دولت آبادی

این کتاب دارای چهار فصل و مجموعا دربرگیرنده زندگی و آثار ۲۲۷ نفر از پارسی سرایان قفقاز است. هر فصل به شاعران یک منطقه قفقاز (آران، ارمنستان، داغستان، گرجستان) اختصاص یافته است. نخستین شاعری که زندگی و احوالش در این مجموعه معرفی شده، «ابوالعلای گنجه ای» متوفی به سال ۵۵۴ ه.ق و آخرین آنها، «ناظم ایروانی» متولد سال ۱۳۴۲ ه. ق است. در پایان کتاب نیز فهرست ماخذ و منابع به ترتیب الفبایی تخلص یا نام مولفان آمده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

652e7f181e41a.jpg

کشف الابیات مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

کتاب حاضر برای استفاده کنندگان از مثنوی شریف فراهم آمده تا جایگاه بیت یا ابیاتی را در مثنوی بجویند و به حکمت یا داستان مورد نظرشان دست یابند، آن چه ما را به تنظیم این مجموعه برانگیخت اهمیت بر نفوذ این کتاب بزرگ در تاریخ ایران و اسلام است.

مشاهیر ادبیات فارسی/مولوی/آثار مولوی
کتاب
64d24ba9b887a.jpg

مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

موضوع کتاب مثنوی معنوی از مولانا محمد بلخی خلاصه داستانها، قطعات و تمثیلات، دوبیتی ها، تک بیتی ها، رباعیات، زندگی نامه و چند مقاله که به اهتمام محسن غیور در سال 1363 منتشر شده است

نظم/شعر کلاسیک/مثنوی‌ها
کتاب