این کتاب ابتکاری است که سادگی و قابلیت اجرایی آن آگر با تلاش تحلیلی و تخصصی صاحب‌نظران متعهد در هماهنگ نمودن تکنولوژی معاصر و فرهنگ سنتی همراه شود، به حرکتی در جهت بازگشت به خویشتن معماری بومی ایران تبدیل شده و نتایج عملکردی آن در بهره‌ور ساختن محیط زندگی روستائیان محروم و زحمتکش ایرانی تأثیر خواهد گذارد.

منابع مشابه بیشتر ...

61e6d58f20fb4.png

تاریخ ایران

سرپرسی سایکس

این کتاب اثر سرپرسی سایکس (1867 ـ 1945) از مشاهیر خاورشناسان انگلیسی است. از ویژگی‌های بارز این کتاب، آن است که مؤلف در بیان احوال شاهان و حاکمان و وضعیت دربارها و شرح حوادث، از بیان خطابه‌های طولانی و گفتارهای افسانه‌ای در باب حوادث و شخصیت‌ها خودداری کرده و تنها به بیان رویدادهای مهم و برجسته پرداخته است. نویسنده که خود متخصص در نظامی‌گری و جنگ است، به همین دلیل رویدادهای جنگی و تدابیر نظامی را به صورت مفصل بیان می‌کند و عوامل شکست و پیروزی را برای خواننده ترسیم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های کتاب، شرح معماری و فرهنگ و هنر و ادبیات هر دوره و بیان ویژگی‌های آن می‌باشد.

6038d8d16038d.jpg

جغرافیای تاریخی سلطانیه

محمدعلی مخلصی

موضوع این کتاب در مورد جغرافیای تاریخی شهر سلطانیه است. کتاب به ماجرای پیدایش سلطانیه، سلطانیه در دوران پادشاهی مغول، تیموریان، صفویه و قاجار، گنبد سلطانیه و در آخر تاثیر معماری سلطانیه در گنبد سانتاماریا دلفیوره می‌پردازد. مولف کتاب محمدعلی مخلصی است و در سال 1369 توسط خود مولف منتشر شده است