5fce2562b7819.jpg

فیه ما فیه (میراث درخشان لسان العارفین مولانا جلال الدین محمد مولوی بلخی خراسانی)

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات سنایی تاریخ چاپ: ۱۳۸۲ هجری شمسی زبان: فارسی

فیه ما فیه مجموعه‌ایست از تقریرات مولانا جلال الدین محمد بلخی. فصول کتاب نخست شامل موضوعات مختلف عرفانی، مذهبی و اخلاقی است، به گونه‌ای که گستره آن از تفسیر قرآن تا مسائل سیاسی آن زمان را دربرمی‌گیرد. مولانا حین مباحث کتاب داستان‌ها و مثال‌هایی آورده که به نوشتار حاضر لطافت و شیرینی خاصی بخشیده است. مصحح در مقدمه‌ای بلند، به وضعیت دوران زندگی مولانا و سفرهای وی اشاره می‌نماید. در پایان، فهرست آیات، احادیث، اعلام، اختلاف نسخ ، امثال، کلمات مشایخ و کتب مندرج است. پیر مرموز گمنام، چرخ‌زن شب‌زنده‌دار، خرقه مولانا، مرگ مولانا از جمله عناوین فصل‌های کتاب هستند

منابع مشابه بیشتر ...

661fc62c65934.jpg

برگ های زرد

هاشم اعتماد سرابی

هاشم اعتماد سرابی نویسنده کتاب، در مورد موضوع کتاب می گوید: این نوشته ها یک قسمت از مقالاتی است که در این چند ساله در روزنامه خراسان چاپ شده است، چیزهایی که پیرامون مسائل مختلف نوشته ام. که البته مثل نماز آن مردک گلستان چیزی نبوده که به کار آید. از سستی و نقص اما چرا باز به شکل کتابی در می آید منکه هنوز از رنج شرم "اسائه ادب" فارغ نیامده ام، واقعه ایست مشکلم... احساسی است و امیدی گنگ و خام و اگر با این همه، کمک کوچکی به درک درست شده باشد خود را ماجور یافته ام.

66129eb0517c1.jpg

هشام بن حکم (پاسدار ایدئولوژی اسلام)

محمد محمدی اشتهاردی

هشام بن حَکَم متکلم شیعی قرن دوم قمری و از اصحاب امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) بود. روایاتی از امامان شیعه در مدح هشام نقل شده و بسیاری از دانشمندان شیعه او را ستایش کرده‌اند. علاوه بر این برخی از اهل سنت نیز او را به لحاظ علمی ستوده‌اند که وجود و حضور هشام در جلسات علمی یحیی‌ بن خالد برمکی به عنوان رئیس انجمن یا ناظر و داور و دریافت هدیه از جانب هارون الرشید گواه بر آن است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

652e7f181e41a.jpg

کشف الابیات مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

کتاب حاضر برای استفاده کنندگان از مثنوی شریف فراهم آمده تا جایگاه بیت یا ابیاتی را در مثنوی بجویند و به حکمت یا داستان مورد نظرشان دست یابند، آن چه ما را به تنظیم این مجموعه برانگیخت اهمیت بر نفوذ این کتاب بزرگ در تاریخ ایران و اسلام است.

مشاهیر ادبیات فارسی/مولوی/آثار مولوی
کتاب
64d24ba9b887a.jpg

مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

موضوع کتاب مثنوی معنوی از مولانا محمد بلخی خلاصه داستانها، قطعات و تمثیلات، دوبیتی ها، تک بیتی ها، رباعیات، زندگی نامه و چند مقاله که به اهتمام محسن غیور در سال 1363 منتشر شده است

نظم/شعر کلاسیک/مثنوی‌ها
کتاب