نثرنویسی که نام انشا به آن اختصاص یافته، مانند نظم شعر، هنر است و استعداد برای هنرآموختن موهبتی الهی است که هر کسی از آن بهره و نصیبی اندک یا بسیار دارد. این کتاب به این فن و هنر اخصاص یافته است. یکی از ویژگی‌های این کتاب آن است که هم کتاب دانش‌آموز است و هم کتاب دبیر و هم سودمنند برای هر کسی که با زبان فارسی سروکار دارد.

منابع مشابه بیشتر ...

654a2e3a4e1ce.jpg

آیین نگارش و ویرایش

نظام الدین نوری

این کتاب به پنج بخش به ترتیب ذیل تنظیم شده است: بخش اول: تاریخچه مختصر تحول زبان فارسی؛ بخش دوم: شیوه خط فارسی (رسم الخط یا املا)؛ بخش سوم: قواعد و ضوابط چاپ کتاب؛ بخش چهارم: نقطه گذاری؛ بخش پنجم: لغات مشابه؛ ؛ بخش ششم: نکاتی چند درباره نگارش، شیوه تحقیق، روش استفاده از ماخذ، گزارش نویسی، مقاله نویسی، داستان نویسی؛ بخش هفتم: سبکهای شعر فارسی، شیوه رساله نویسی؛ نقش نویسنده در جامعه.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6586e4a482919.jpg

در برابر....؟

سلیم نیساری در مقدمه کتاب در مورد دلیل گردآوری این مطالب می گوید: وقتی که چاپ کتاب "درس انشای فارسی" را آغاز می کردم به فکرم رسید که دفتری از بهترین نوشته های دانش آموزان کشور نیز تهیه و منتشر کنم. برای اینکه مقایسه ای بین نوشته ها به عمل آید و در ضمن تنوعی هم بین آنها موجود باشد و ذوق و سلیقه و طرز فکر هر دانش آموز نیز معلوم گردد عنوان "در برابر...؟" انتخاب گردید و به اطلاع دبیران محترم انشاء رسید تا نوشتن این موضوع را به دانش آموزان خود تکلیف بدهند و بهتریم نوشته ها را برای چاپ ارسال فرمایند.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب
604233fe64aa7.jpg

تاریخ ادبیات ایران برای سالهای چهارم و پنجم دبیرستانها

سلیم نیساری

کتاب تاریخ ادبیات ایران، تاریخ ادبیات پیش از اسلام و بعد از اسلام (از صدر اسلام تا حمله مغول)؛ جلد اول تالیف دکتر سلیم نیساری است که در سال 1334 و توسط شرکت نسبی حاج محمدحسین اقبال و شرکاء منتشر شده است

تاریخ ادبیات/تاریخ ادبیات فارسی
کتاب