مریم میرهادی (1292 ـ 1359) جزء نخستین دندانپزشکان زن در ایران بود که البته هم به دلیل رشته و فعالیتش و هم به دلیل دستی که در شعر و ادبیات داشت، ماندگار شد. این کتاب دربرگیرنده منتخبی از اشعار و نثرهای اوست.

منابع مشابه بیشتر ...

65d0aeafc0ff8.jpg

کتاب سیمای شاعران: شرح حال و نمونه آثار شعرای نامی ایران از قدیمیترین ایام تا عصر حاضر

صابر کرمانی

سیمای شاعران، شرح حال، نمونه آثار ۲۰۲ شاعر نامی ایران از قدیمترین ایام تا عصر حاضر است. شعر من سوز دل سوخته زار من است شعر من پرتو تابنده افکار من است شعر من گوهر دریای دل خونین است شعر رخشنده دل گوهر شهوار من است آغاز کتاب با مقدمه ای از مولف ،صابر کرمانی ،درباره شعر و شاعری است. مولف در ابتدای هر شعر ،وصف حالی از شاعر ارائه داده تا خواننده با سراینده اشعار نیز آشنایی مختصر پیدا کند.عمده اشعار گردآوری شده به سبک کهن و با وزن و قافیه و در عین حال در مواردی از سرایندگان شعر نیمایی نیز شواهدی آورده شده است همچون فریدون مشیری و نادر نادرپور ... . طبع جدید اثر با ویرایش مجدد و اضافات و اصلاحات و چاپی زیبا و در دو رنگ منتشر گردیده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

619cdbf30f77b.jpg

زندگانی زن

مریم میرهادی

کتاب زندگانی زن تالیف و نگارش نویسنده روزنامه ندای زن، دکتر مریم میرهادی متخلص به ناهید است. کتاب در مورد روش زندگی زنان در ایران و تفاوت رفتار و منش زنان ایرانی با زنان مترقی در اروپاست. کتاب در سال 1334 منتشر شده است

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
5782002b9b774.PNG

تاریخ نویسندگان پارس (جلد اول)

مریم میرهادی

تاریخ پرافتخار ایران به ویژه پارس ناظر عظمت و شکوه و جلال نویسندگان عالی‌قدر و شعرای بی‌نظیری بوده که هر کدام مکتب بخصوصی را طی نموده و آثار و یادگارهای ذی‌قیمتی به جای گذارده‌اند. نویسندگان و شعرای دانشمند دارالعلم شیراز که از رجال فاضل و برجسته ایرانند، به وسیله قدرت طبع و نیروی قلم کلیه مشکلات و معضلات مطالب حیاتی را با ردی ثاقب خویش روشن کرده‌اند. نویسنده در این کتاب می‌خواهد سیمای شریف و موقر نویسندگان معاصر و گذشته سرزمین پارس را معرفی کند. این کتاب دربردارنده سه فصل است که در فصل اول مقدمه با مختصر تاریخچه‌ای از پارس آورده شده و در فصل دوم نویسندگان معاصر و در فصل سوم نویسندگان گذشته ذکر شده‌اند.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب