این کتاب درباره صرف و نحو و قرائت عربی است که به زبان فارسی نوشته شده تا فهمیدن و فهماندن مطالبش آسان باشد و برای اینکه مطالب ذهنی شاگردان گردد و در شناختن مورد اعمال هر قاعده تسلط یابند، تمرین‌هایی فراوان آورده شده و در ضمن این تمرینات لغات و عبارات عربی هم آموزش داده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

62bda9a3e6a23.png

کتاب اول دبستان

عباس یمینی شریف, شمس الملوک مصاحب

این کتاب درسی متعلق به دانش‌آموزان اول دبستان است که توسط دکتر شمس‌الملوک مصاحب و عباس یمینی شریف برای دانش‌آموزان به نگارش درآمده است. در این کتاب دانش‌آموزان اول دبستان با الفبای خواندن و نوشتن آشنا می‌شوند.

629753be6e1f3.jpg

آموزگار عربی (سال اول دبیرستان)

صادق نشات

کتاب آموزگار عربی سال اول دبیرستان قرائت و صرف و نحو عربی را به محصلین می آموزد و یگران را که مایلند عربی را بدون معلم یاد بگیرند بوسیله قواعد ساده و مطالب متنوع با این زبان آشنا می سازد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

617ff8aa6393d.jpg

داستان نامه بهمنیاری

احمد بهمنیار

داستان‌ نامة بهمنیاری، عنوان مجموعه‌ای است از مَثَل‌های عامیانة فارسی گردآوردة احمد بهمنیار. کتاب در یک جلد ، شاملِ یک مقدمه، یک دیباچه و 32 فصل تدوین شده است. دیباچة کتاب نوشتة گردآورندة مجموعه و شامل تعریف و تحقیقی در بارة مَثَل، تشبیه و تمثیل و چگونگی گردآوری مثل‌ها است. « داستان‎‌ نامه بهمنیاری » دارای 6016 مَثل است. با وجود این تعدادِ انبوه از مَثل، هر قدر هم كه اهل مطاله آثار ادبی باشیم، باز طبیعی است كه شمار بسیاری از این مثل‌ها را حتی یك بار هم نشینده باشیم. این، خود ارزش دیگر این كتاب را برای ما عیان می‌كند؛ چه بسا اگر بزرگانی چون احمد بهمنیار یا علی‌اكبر خان دهخدا به جمع‌آوری مَثل‌هایی كه در چندین دهه گذشته بر زبان مردم روستاها و شهرهای دور و نزدیك این سرزمین رواج داشتند، كمر همت نمی‌بستند و آن‌ها را در كتاب‌های خود ثبت نمی‌كردند، امروز بخش عمده‌یی از این مثل‌ها نیز در صندوقِ سینه مردمانی كه امروز در خاك خفته‌اند، تا ابد محبوس می‌ماندند. مثل‌ها در 32 فصل به ترتیب حروف الفبا تنظیم و آورده شده‌اند. بهمنیار فایدة بررسی و مطالعة مَثَل‌ها را آگاهی از شیوة زندگی اجتماعی و انفرادی مردم و دریافت درجة تربیت و تمدن و پایة ترقی و تنزل و چگونگی عقاید و احساسات آنان می‌داند.از ویژگی‌های بسیار مهم كتاب «داستان‌نامه بهمنیاری» این است كه در این اثر ریشه پیدایش و به‌اصطلاح، مأخذ شماری از مثل‌های ادبیات فارسی شرح داده شده است.

فرهنگ و تمدن/امثال و حکم
کتاب
61277b56c5967.jpg

منتخب کتاب کلیله و دمنه و ابن خلکان (برای دبیرستانها)

محمدحسین فاضل تونی

موضوع کتاب کلیله و دمنه و ابن خلکان برای دبیرستانها ،ترجمه کليله و دمنه از سانسکريت به عربي توسط ابن مقفع است. کتاب ابن خلکان " وفيات الاعيان و انباء ابناء الزمان " است که منتخبي از آن در اين کتاب آمده است. این کتاب به اهتمام فضال تونی نگاشته شده و در سال 1330 توسط شرکت مطبوعات منتشر شده است.

نثر/متون کهن/ادبی
کتاب