مولوی محمد شفیع دارای مدرک فوق لیسانس بود که در دانشگاه پنجاب (لاهور پاکستان) تدریس می‌کرد. وی مدیرِ مدرسه راهنماییِ اسلامی در محله شیرانوالا گیت در لاهور بود. مولوی محمد شفیع حکایت‌های فارسی آورره است. واژگان دشوار فارسی و حکایت با ترجمه اردو آورده شده است. در پایان نکات دستوریِ مربوط به حکایت پرسیده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6577132e4f59c.jpg

نحو در ایرانی میانه غربی

کریستوفر ج برونر

این کتاب ساختار نحوی زبان‌های ایرانی میانه غربی را مورد بررسی و پژوهش دقیق قرار داده است. وسعت دید، مثال‌های بسیار زیاد و متنوع از منابع گوناگون زبانی اعم از کتیبه و کتاب، دقت نظر در بیان قواعد نحوی، آغاز انجام موضع، همه و همه بر تسلط، توجه و کارآمدی نویسنده اثر گواهی می‌دهد. این پژوهش می‌کوشد تا نحو را بر اساس منابع متفاوت، با وجود تفاوت و تمایزات اندیشه‌ای که در زمان وجود، میان آنها بوده است، منظم کند.

62bda9a3e6a23.png

کتاب اول دبستان

عباس یمینی شریف, شمس الملوک مصاحب

این کتاب درسی متعلق به دانش‌آموزان اول دبستان است که توسط دکتر شمس‌الملوک مصاحب و عباس یمینی شریف برای دانش‌آموزان به نگارش درآمده است. در این کتاب دانش‌آموزان اول دبستان با الفبای خواندن و نوشتن آشنا می‌شوند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5a5d31a98c0da.png

تاریخ الحکما المسمی به درة الاخبار و لمعة الانوار یعنی ترجمه تتمه صوان الحکمة

تاريخ حكماء الإسلام يا «تتمة صوان الحكمة»، كتابى است به زبان عربى نوشته ابوالحسن على بن زيد بيهقى، مشهور به «ابن فندق» و معروف به فريد خراسان، در موضوع زندگى‌نامه حكماى اسلام عموما و حكماى مشرق‌زمين؛ يعنى كسانى كه از بلاد شرقى ممالك اسلامى، مانند خراسان برخاسته‌اند؛ خصوصا حكماى متأخرين كه معاصر يا نزديك به عصر مؤلف بوده‌اند. اين كتاب، ذيلى است بر «صوان الحكمة» ابوسليمان محمد بن طاهر بن بهرام سجستانى منطقى. در اين كتاب، شرح حال 111 تن از دانشوران و حكماى اسلامى كه اكثر آنها بعد از تأليف كتاب حاضر مى‌زيسته‌اند، آمده و اسم و نسب و برخى از آرا و كتب آنها ذكر شده است. گفتنی است مؤلف در اين كتاب تنها به شرح احوال علما و حكما بسنده نكرده است، بلكه علاوه بر اين كار، يكى از اغراض عمده وى كه تقريبا در هر شرح حالى بدان ملتزم است، جمع اقوال و گفته‌هاى حكما و كلمات قصار يا بلند ايشان و فوايد حكيمانه ايشان نيز بوده است.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب