60005c1a964fb.png

سمبولیسم در آراء اریک فروم به ضمیمه بررسی مبانی تفکر فروم

اریک فروم یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین نویسندگان، ایدئولوگ‌ها و اندیشمندان معاصر تمدن غربی است. آراء او در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، روان‌شناختی و انسان‌شناختی و همچنین طرح‌هایش در خصوص بحران‌های گسترده و همه‌جانبه تمدن اومانیستی، در آکادمی‌ها و محافل تخصصی جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و در حلقه دولت‌مردان سیاسی مورد توجه و تأمل بسیار است. این کتاب را می‌توان جامع‌ترین اثر در بررسی و تبیین و نقد آراء اریک فروم به زبان فارسی دانست و در آن کلیت اندیشه فروم و مفاهیم اصلی و کلیدی و بسیاری از مفاهیم فرعی و حاشیه‌ای و ریشه‌ها و مبانی فلسفی و نظری آراء او و نقش و موقعیت تاریخی و ایدئولوژیک فرون در تمدن معاصر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

منابع مشابه بیشتر ...

634fedc108027.jpg

انسان کامل از دیدگاه نیچه - مارکس - اریک فروم

موسسه مکاتباتی اسلام شناسی

کتاب حاضر نظریات تمام مکاتب مختلف جهان و فلاسفه ای را که در زمینه ارائه مدل انسان کامل سخن گفته اند، بررسی نموده و بالاخره در درس ششم انسان کامل از دیدگاه: نیچه - مارکس - اریک فروم (اومانیسم و ماتریالیسم جدید) ارائه گردیده است.

630a222642f13.png

فرهنگ اساطیر و داستان‌واره‌ها در ادبیات فارسی

محمدجعفر یاحقی

این کتاب بر آن است تا به شیوه‌ای تحقیقی و مستند به منابع و مدارک مربوط، نشان دهد اولا فرهنگ و شعر و ادب فارسی، در ورای اشارات و تلمیحات و رموز و مظاهر گوناگون، بر چه پشتوانه سرشاری از اندیشه و ادراک تکیه دارد، دوم اینکه روشن کند درک ابعاد هنری و غنای فرهنگی آن بدون اطلاع از این اشارات و کنایه‌ها و اسرار و رموز ممکن نیست. بسیاری از علاقمندان به ادبیات هنگام مطالعه داستان و شعر با شخصیت‌ها، روایت‌ها و مکان‌هایی که در اثر آمده آشنا نیستند؛ به همین دلیل شاید نتوانند به لایه‌های عمیق‌تری از درک داستان دست پیدا کنند. بنابراین مطالعه آثاری همچون این کتاب می‌تواند روایات نهفته و اصطلاحات ناشناخته را به مخاطب بشناشاند. کتاب به شکل الفبایی طراحی شده و هر توضیح و مرجع موردنیازی به صورت مدخل ارائه شده است. در هر مدخل، مثال‌هایی از اشعار و متون ادبی ارائه شده تا درک موضوع راحت‌تر و شیرین‌تر شود.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

630233167e95c.png

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران (جلد دوم)

شهریار زرشناس

در جلد دوم از کتاب تاریخچه روشنفکری در ایران به این مباحث پرداخته شده است: نسل دوم روشنفکری مشروطه، روشنفکری ایران در دوره پهلوی اول و دوم، روشنفکری ایران پس از انقلاب اسلامی.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
630232b1eab70.png

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران (جلد اول)

شهریار زرشناس

روشنفکری بیانگر یک جهت‌گیری و جریان تاریخی ـ فرهنگی تجسم روح مدرنیته و جهان‌نگری «عصر روشنگری» است. در معنای تخصصی که در این کتاب مراد است، روشنفکری عبارت است از جهان‌نگری و اندیشه‌ای که تبلوور روح اومانیستی و سکولاریتی مدرنیته در دوران تثبیت آن است. در جلد اول این کتاب این مباحث آمده است: مروری بر روشنفکری در غرب، پیدایی روشنفکری در ایران و نسل اول روشنفکران مشروطه.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب