60005f2957949.png

غول افلیج؛ یادداشت‌های سفر آمریکا

مکان چاپ: تهران ناشر: نشر علم تاریخ چاپ: ۱۳۷۴ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتاب دربرگیرنده یادداشت‌های نویسنده است در سفری به آمریکا که قریب به ده ماه به طول انجامید. ماه‌های پایانی این سفر با موج تبلیغاتی شدیدی علیه ایران در مطبوعات و رسانه‌های خبری دیگر آمریکا تقارن یافته است. نویسنده با کنجکاوی و دقت سیر این این تبلیغات و تحریکات را که به اعلام تحریم اقتصادی آمریکا از طرف رئیس جمهوری آمریکا انجامید، تعقیب کرده است. در نوشتارهای مختلف این کتاب، فشرده‌ای از مطالب خواندنی دوازده کتاب تازه‌چاپ آمریکا و همچنین نکات برجسته ده‌ها مقاله از نشریات معتبر آمریکایی از نظر خواننده خواهد گذشت.

منابع مشابه بیشتر ...

6214dbf066049.png

سالنامه دبیرستان محمودیه کاشان (سال تحصیلی 1335 ـ 1336)

گروهی از نویسندگان

دبیرستان محمودیه کاشان که نخستین سالنامه آن این کتاب است، در سال 1332 شمسی دوره ریاست فرهنگ جناب آقای داورپناه افتتاح شد. ساختمان این دبیرستان که از لحاظ اسلوب و موقعیت و محل از بهترین تأسیسات آموزشی فرهنگ کاشان بود، به همت حسن کاشانیان از بازرگانان مقیم تهران ساخته و در اختیار فرهنگ گذاشته شد.

6214db4b43e3c.png

سالنامه دبیرستان علمیه تهران (سال تحصیلی 1314 ـ 1315)

گروهی از نویسندگان

یکی از بهترین قسمت‌های تاریخ که نسبت مستقیم با تاریخ عمومی بشری و تحول و تکامل آن به طریق تمدن و کمال دارد، تحقیق در مسائل معارفی و مؤسسات آن از قبیل آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، قرائت‌خانه‌ها، روزنامه‌ها و ... است. دبیرستا علمیه از دبیرستان‌های قدیم و در ردیف یکی از دبیرستان‌هایی است که پس از دارالفنون تأسیس یافته است. این کتاب سالنامه این دبیرستان در سال تحصیلی 1314 ـ 1315 است که دربرگیرنده تاریخچه و مختصری درباره برنامه‌ها و امور فرهنگی و ... می‌باشد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

62a0991910de2.jpg

خواندنیهای قرن (برگزیده مطالب خواندنی مطبوعات یکصد سال اخیر)

محمود طلوعی

در کتاب مجموعه خواندنیهای قرن در مورد مطبوعات یکصدسال اخیر و سیر وقایع تاریخی این قرن است. در بخش اول کتاب که تحت عنوان خواندنیهای سیاسی و تاریخی تنظیم شده از مهمترین وقایع یکصد سال قبل که ماجرای امتیاز تنباکو و نخستین قیام مردم ایران در دوران قاجاریه می باشد آغاز و با قتل ناصرالدین شاه و حوادثی که به انقلاب مشروطیت ایران می انجامد دنبال می شود. در یک قرن اخیر نویسندگان و محققین ایرانی بیش از هر موضوع دیگری درباره چهار شاعر بزرگ ایرانی که مرحوم فروغی آنها را چهار رکن اساسی فرهنگ و ادب فارسی می داند، یعنی فردوسی و سعدی و مولوی و حافظ به تحقیق و تفحص پرداخته و صدها کتاب و هزاران مقاله درباره آنها نوشته هاند. به همین سبب بخش ادبی و اجتماعی این مجموعه را با بررسی احوال و آثار این چهار شاعر بزرگ از زبان شش نویسنده معروف معاصر آغاز شده و به دنبال آن آثار برجسته ای از کتب و مطبوعات فارسی که در یکصد سال اخیر منتشر شده در کتاب گنجانده شده است. در بخش خواندنیهای گوناگون نیز مطالبی از معروفترین نویسندگان معاصر ایران و برگزیده ای از مطالب خواندنی مطبوعات ایران در یکصد سال اخیر گردآوری شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب