موضوع کتاب اثر آفرینان جهرم در مورد شهر جهرم و شخصیت‌های قدیمی و جدید جهرمی که دارای تالیف، تصنیف و دیوان شعر بوده‌‌اند می‌پردازد. همچنین به کتابشناسی جهرم و بررسی برخی شخصیت‌‌های معاصر شهر جهرم اشاره می‌کند

منابع مشابه بیشتر ...

65a7c56e9e1bd.jpg

پژوهش در نام شهرهای ایران

ایرج افشار سیستانی

در مجموعه حاضر اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیایی، وجه تسمیه و پیشینه تاریخی 241 شهر ایران گردآوری شده است .در ابتدای کتاب، مطالبی درباره جایگاه جغرافیایی، ناهمواری ها، آب و هوا، پوشش گیاهی و زندگی جانوری سرزمین ایران، همچنین خاستگاه ایرانیان، نام ایران و پیشینه تاریخی این مرز و بوم آمده است .کتاب با عکس هایی از آثار تاریخی و مراکز دیدنی شهرهای شرح شده، همراه است.

64a973262c7f1.jpg

فرهنگ تاریخی و جغرافیایی شهرستان های ایران

عبدالرفیع حقیقت

شهرهای ایران علاوه بر مزایای تاریخی، جغرافیایی، طبیعی، هنری، اکتشافی، ابداعی و اقلیمی هریک جایگاه ویژه ای در تاریخ تفکر مردم جهان داشته اند و حوادث عبرت انگیز بی شماری را در طول تاریخ پرنشیب و فراز از سرگذرانده اند.نویسنده همراه با پژوهشهای تاریخی و جغرافیای ممتد و بی وقفه خود در مدت نزدیک به چهل سال، متوجه شدند که برای مراجعه به پیشینه تاریخی و جغرافیایی ارزنده و برازنده شهرهای ایران کتاب جامع و کامل همه جانبه ای به زبان فارسی وجود ندارد که جوابگوی جمیع مسائل مربوط به شهرهای ایران باشد و در این زمینه بتوان قاطعانه به آن استناد کرد. و این موضوعی بود که بیشتر دانشجویان رشته تاریخ و جغرافیا نیز هنگام مراجعه به نویسنده ابراز می داشتند و از فقدان چنین کتابی که راهگشای سریع نیازهای پژوهشی آنان باشد اظهار تاسف می نمودند. و این دلیل و سبب تالیف این فرهنگ کامل تاریخی و جغرافیایی شهرستانهای ایران است که در سال 1376 توسط عبدالرفیع حقیقت تالیف شد.