این کتاب همچنان که ظاهرش دلالت می‌کند، حاوی مطالب و موضوعات دست و پا شکسته تاریخ ادبیات ایران قبل از اسلام است. در ابتدا مقدمه‌ای درباره ادبیات و سپس به اختصار درباره زبان و خط مطالبی بیان شده است. موضوع خط در دوره‌های مختلف ادبی ایران از قبیل هخامنشی، اشکانی و ساسانی و .... در ادامه بررسی شده است. در ادامه بخش اول شعر بررسی شده و بخش دوم اختصاص به بررسی تاریخ ادبیات ایران بعد از اسلام دارد.

منابع مشابه بیشتر ...

65e488b53602d.jpg

سریر سخن: مجموعه مقالات دومین همایش پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی

جمعی از نویسندگان

این مجموعه دربرگیرنده‌ی 65 مقاله‌ی دومین همایش پژوهش‌های ادبی است. این همایش در سال 1381 به همت مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه الزهرا برگزار گردید. مقالات عرضه شده در این مجموعه "زبان و ادبیات ایران باستان"، "ادبیات فارسی کلاسیک"، "ادبیات معاصر"، "زیباشناسی و بلاغت"، "نقد ادبی و ادبیات تطبیقی"، "زبان و ادبیات فارسی در خارج از مرزها"، "مطالعات زبان‌شناسی".

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6044b7e9cddc9.jpg

تاریخ ادبیات

سیدمحمدرضا دائی جواد

موضوع کتاب تاریخ ادبیات تالیف رضا دائی جواد دبیر دبیرستانهای اصفهان در مورد تاریخ ادبیات ایران قبل از اسلام می‌باشد. این دفتر یادآوری مطالب برنامه سال ششم ادبی در نهایت اختصار می‌باشد (که تلویحا برای سالهای چهارم و پنجم ادبی نیز مفید خواهد بود). این کتاب در آبان سال 1335 توسط چاپخانه حبل المتین به چاپ رسید.

تاریخ ادبیات/تاریخ ادبیات فارسی
کتاب