آنچه در این دفتر از نظر خواننده می گذرد ترجمه سخنرانی است که کریستیان رمپیس اوستاشناس آلمانی در آذرماه سال 1343 در انجمن زرتشتیان تهران به زبان آلمانی ایراد کرد. رمپیس در این گفتار پژوهشهای دانشمندان پنجاه ساله گذشته را بررسی کرده و در این بررسی جای جای نظر خود را نسبت به ارزش علمی کارهای آنان با صراحت بیان کرده است. درباره زمان زندگانی زرتشت نظر بیشتر دانشمندان را رمپیس رو می کند و با دلیلهای تازه‌ای زمان زردشت را در سده 16 پیش از میلاد می‌داند. این نظر برای ما ایرانیان تازه نیست زیرا استاد ذبیح بهروز از راه محاسبات نجومی سالها پیش به همین نتیجه رسیده بود. کتاب زردشت از دیدگاه دانشمندان اروپایی امروز تالیف ک. رمپیس با ترجمه س. نجم آبادی و توسط موسسه تحقیقات و انتشارات ویسمن به چاپ رسیده است.

منابع مشابه بیشتر ...

66574d570bdae.jpg

اسفندیاری دیگر

اکبر آزاد

اکبر آزاد در ابتدای کتاب در مورد موضوع کتاب می گوید: این چند سطری است که بیاد استاد بزرگ بی مانند ذبیح بهروز در دو بخش گردآورده و نوشته ام کوشیده ام که در بخش نخست استاد را چنانکه شناخته ام و در بخش دیگر نمونه هایی از آثار جاویدانش هر قدر مختصرتر معرفی کنم و نشان دهم.

66460351b1a23.jpg

متن کامل سخنرانی دانشمند بزرگوار استاد جلال الدین همایی درباره مبعث حضرت پیغمبر اکرم (ص) به ضمیمه قصیده منقبت حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)

جلال الدین همایی

کتاب حاضر متن کامل سخنرانی دانشمند بزرگوار استاد جلال الدین همایی درباره مبعث حضرت پیغمبر اکرم (ص) به ضمیمه قصیده منقبت حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) که در سال 1344 توسط کتابفروشی فروغی منتشر شده است.