کتاب منظومه جامعه الحیوانات را حسین سمیعی در سال 1327 توسط انتشارات کانون فرزانگان به چاپ رسانده است.

منابع مشابه بیشتر ...

668157a66442a.jpg

سال های تاکنون

عبدالجبار کاکائی

مجموعه شعر سالهای تاکنون از عبدالجبار کاکائی در سال 1372 توسط موسسه فرهنگی محراب اندیشه منتشر شده است و شامل شعرهایی در قالب غزل، مثنوی، چهارپاره و سروده های نو می شود.

6681395571dea.jpg

به همین سادگی و زیبایی: یادنامه‌ی استاد سیدمحمدحسین‌شهریار

جمعی از نویسندگان

براي شناختن بزرگان وسرشناسان فرهنگ و ادب ، گذشته از نوشته های خود آنان اطلاع از آنچه ديگران درمورد آنان گفته اند و نوشته اند نيز بايسته و سودمند است . انگيزه ي گردآوردن اين دفتر نيز همين بوده است وآنچه درآن جمع آمده آثاري است كه در طول ساليان به طور پراكنده در مطبوعات و نشريات و كتب گوناگون درباره ي شهريار و شعر و زندگي او نوشته شده و چه بسا دسترسي به آنها براي آيندگان جز در مجموعه هايي از اين گونه ناممكن مي بود.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fd063ddb9263.png

صرف و نحو فارسی

حسین سمیعی

زنده‌یاد حسین سمیعی افزون بر مقامات دولتی و مشاغل اجتماعی و ملی، سال‌ها ریاست فرهنگستان و انجمن ادبی فرهنگستان ایران را عهده‌دار بود. این کتاب از آثار ایشان اختصاص به بررسی صرف و نحو فارسی دارد. مقدمه کتاب اختصاص به بیان حروف تهجی دارد. سپس مباحثی درباره کلمه و کلام و مطالب مربوط به صرف و نحو فارسی مطالبی ذکر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب
5696ee86b2973.jpg

آئین نگارش

حسین سمیعی

حسین سمیعی به منظور برگزیدن اسلوب و روش صحیح نگارش دست به تألیف این اثر زده است. وی نه روش سره نویسان عربی ستیز را پسندیده و نه روش متأخران مقلد را. بلکه میانه این دو را برگزیده است. در این اثر از علم ادب، فن انشاء، در صفت دبیر و شرایط دبیری، بخشهای نگارشی، مقایسه نگارش های دانشمندان با یکدیگر و نقل برخی آثار نویسندگان اروپایی سخن رانده شده است. نثر دکتر سمیعی دلکش و زیبا بوده و او از نمونه های نظم و نثر فارسی و ترجمه برخی آثار نویسندگان اروپایی برای بیان بهتر مطالب کمک گرفته است. این کتاب در سال 1319 به طبع رسید.

فنون ادبی/راهنمای نگارش و روش تحقیق پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب