60852ffc1ca02.png

موزه در اسلام با نگرشی به جلوه‌های هنری موزه آستانه مقدسه قم

مکان چاپ: قم ناشر: نشر زائر تاریخ چاپ: ۱۳۷۵ هجری شمسی زبان: فارسی

اسلام تمام زوایای وجودی حیات بشری را تحت پوشش قرار داده و برای هر یک از موارد آن احکام ویژه‌ای تعیین نموده است. میراث اسلامی هم از این موهبت برخوردار بوده و احکامی به آن اختصاص یافته است. این نوشتار با توجه به دیرینگی فرهنگ و تمدن اسلام، جایگاه موزه در اسلام و اهداف آن را به کنکاش پرداخته و نمونه‌هایی از جلوه‌های هنری موزه آستانه مقدسه قم را به دست داده است.

منابع مشابه بیشتر ...

64ee08da196a0.jpg

واژگان هنر اسلامی (مصور) فارسی – عربی – انگلیسی

احمد محمد عیسی

مجموعه حاضردربرگیرنده 1353 واژه‌ انگلیسی، عربی وفارسی درحوزه هنراسلامی است . واژه های گردآمده دراین مجموعه به حروف الفبای انگلیسی مرتب شده ودرمقابل هر یک معادل عربی وفارسی آن مندرج است. صفحات پایانی به فهرست واژه های عربی و فارسی با ارجاع به شماره مدخل های داخل متن اختصاص دارد. برخی واژه ها با تصاویری از آن همراه است .

6214da2c92aa2.png

راهنمای موزه آستان قدس رضوی

مولف ناشناس

مشاهده موزه‌ها نه‌تنها برای مشاهده‌کنندگان یک سرگرمی مفید روحی است، بلکه از آنها برای شناسایی مدارج تمدنی یک قوم نیز استفاده می‌کنند و چون اغلب برای ناظرین یک حال تنبه و عبرت از دیدن آثار گرانبهای گذشتگان روی می‌دهد، بدین دلیل برای حفظ و بقای صلح جهانی باید از وجود موزه‌ها استفاده کرد. موزه آستان قدس رضوی از بی‌مانندترین موزه‌های درجه اول خاورمیانه به شمار می‌رود که در این کتاب راهنمای این موزه به رشته تحریر درآمده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

62274b06923f4.png

جغرافیای تاریخی هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)

سیدعلیرضا سیدکباری

از هنگامی که شهر قم مسکن حضرت ستی، فاطمه معصومه (س) گردید، بعد فرهنگی و معنوی آن در کنار تحولات اجتماعی و سیاسی متحول و شکوفا شد و از چنان موقعیتی برخوردار شد که جناب حسین بن روح از نواب اربعه، تأیید محتوای یک کتاب علمی و فقهی را مشروط به نظر مساعد علمای قم نمود. در این کتاب جغرافیای مهاجرت کریمه اهل بیت از مدینه تا قم بررسی شده و زوایای آن مشخص شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب