این کتاب، کلید گنجی است محتوی یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین ادیان جهان و گشایش آن به تصاحب بینشی کلی از فلسفه و تاریخ و مهم‌تر از آن انتقال «حس» آیین بودا به ناآشنایان آن منتهی می‌شود. خواننده در هر فصل این کتاب به جزئیاتی از آیین بودا پی می‌برد؛ از جمله با سه تجلی آیین بودا (تراوادا، ذن، واجرایانا)، ریشه‌های این آیین، گسترش تاریخی آیین بودا و نقش و وضعیت آن در جهان امروز آشنا می‌شود.

منابع مشابه بیشتر ...

62c56d85f04f3.png

مراکز مهم آیین بودایی در افغانستان

محمداسحق ابراهیمی

از جمله بازیابی‌های تمدن و آثار دیرینه در افغانستان، یکی هم آثار مهم «آیین بودایی» عصر آشوکای موریایی در قرن سوم قبل از میلاد در افغانستان است که در این خاک گستره‌ای چشمگیر داشته است. در این کتاب ابتدا سوابق تاریخی و زندگی‌نامه بودا پرداخته شده و سپس درباره نشر آیین بودایی در افغانستان و مراکز مهم این آیین در این دیار و همچنین انتشار از افغانستان به سرزمین چین مطالبی طرح شده است.

622dffff87139.png

زن در ادیان بزرگ جهان

جین هولم, جان بوکر

در این کتاب یکی از مهم‌ترین مسائل روز یعنی جایگاه زن در ادیان چه از منظر نوشته‌های کهن و چه در زندگی واقعی به دقت بررسی شده است. در هر بخش نقش زنان در گردهمایی مذهبی رابطه مذهب با نقش عمومی زنان در جامعه و اهمیت تأثیرات فرهنگی بر جایگاه مذهبی زنان توضیح داده شده است. هشت دین مهم بودیسم، مسیحیت، هندوئیسم، اسلام، یهودیت، سیکهیسم، مذاهب چینی و مذاهب ژاپنی، برای سؤال‌هایی درباره جایگاه زن در ازدواج، خانه، خانواده و اجتماع پاسخ‌هایی ارائه می‌دهند.