نویسنده این کتاب که مخالف سرسخت عدم تساهل رایج درباره غریبه‌ها (دیگران، آنها که ما نیستند) و بیگانه‌ستیزی است، خواسته است در این کتاب طرز شکل‌گیری اسطوره‌های طرد فرهنگی را در معرض دید و قضاوت قرار دهد؛ چه اینکه معتقد است برای ریشه‌کن‌کردن اعتقاداتی که عمیقاً در ذهن‌ها ریشه دوانده باید اعتقاداتی را که به ترس و تنفر از دیگران و پیامدهای آن منجر می‌شود آشکار کرد و نادرستی آنها را نشان داد. او عمدتاً اروپا را مسئول شکل‌گیری اسطوره‌های طرد و فرضیه‌های نژادپرستی می‌داند.

منابع مشابه بیشتر ...

6165972341323.png

گامی در اساطیر

محمدرضا درویش

در این کتاب که اختصاص به بررسی اساطیر دارد، موضوعاتی چون تعریف اساطیر، اسطوره و زبان، اسطوره و تاریخ، اسطوره و علم، مبانی تجربی اسطوره، موضوعات اساطیری از قبیل تبار خدایی، شهرها، تولد، رودها، جاودانگان و زنده شدن مرده و .... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

609798de4a7a8.png

اسطوره های مصری

جرج هارت

اسطوره‌شناسی مصر چشم‌اندازی پرجلوه و پیچیده از تصاویر بصری و نوشتاری است که در نقاشی‌های آرامگاه‌ها و معابد و پاپیروس‌های باستان پیش روی قرار می‌گیرد. این اسطوره‌ها که برخی بازتاب تلاش فکری مصریان برای توضیح چگونگی آفرینش جهانند و برخی حکایت ماجراهای خدایان یا قصه‌هایی یکسره ساخته و پرداخته تخیل، اغلب داستان‌هایی شیرین و مفرح و مهیج هستند که خواننده را با باورهای غریب و بغرنج و تخیل بارور مصریان باستان آشنا می‌سازند.