موضوع کتاب در مورد تحول آموزش عالی در پنجاه سال شاهنشاهی پهلوی است که در پنج فصل تدوین شده است. عناوین کتاب عبارتند از: 1. آموزش و جوامع معاصر 2. آموزش در میهن ما 3. آغاز انقلاب آموزشی 4. تازه ترین نوآوری 5. آغاز راه. کتاب نوشته رضا مرزبان است و توسط انتشارات روابط عمومی و بین المللی دانشگاه آزاد ایران در سال 2535 شاهنشاهی به چاپ رسیده است.

منابع مشابه بیشتر ...

64b7d5c768521.jpg

واژه‌نامه نظام آموزش عالی کشور

دبیرخانه مجمع گروههای معارف اسلامی با عنایت به انبانی از تجربه های تلخ و شیرین بر آن شد تا واژه نامه ای از مفاهیم و مصطلحات و به طور کلی عناوینی که در نظام آموزش عالی متداول و دارای بار معنایی خاص و کاربرد فراوان است، ترتیب دهد که حاصل آن کتاب واژه نامه نظام آموزش عالی کشور است

63c51be985629.png

حکایت‌هایی از رجال عصر پهلوی

در این کتاب مجموعه‌ای از حکایت‌ها و روایت‌های برخی از رجال سیاسی و نظامی و رهبران و دست‌اندرکاران تراز اول گروه‌ها و دستجات عقیدتی ـ سیاسی سرشناس در عصر پهلوی اول است که هر یک در نوع خود برای نسل‌های گذشته جذاب و یادآور خاطرات و برای جوان‌ترها پندآموز و با این وجود شیرین و خواندنی است. مأخذ این خاطرات عمدتاً نشریات خارج از کشور است و به منابع سایر مطالب نیز در هر مورد اشارت رفته است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5f9a7c05c9ba1.png

یادنامه منوچهر محجوبی

منوچهر محجوبی (1315 ـ 1368) نویسنده و شاعر طنزپرداز، درام‌نویس، روزنامه‌نگار، مرد تحقیق و مترجم و صاحب‌نظر بود و هوش و درایتی کم‌نظیر داشت. در این یادنامه که به کوشش رضا مرزبان گردآوری شده، مطالبی از نعمت آزرم، محمد جلالی، ماشاالله آجودانی، نسیم خاکسار، اسماعیل خویی، مهرداد رهگذر، صادق صبا، دکتر محمدجعفر محجوب، شاداب وجدی و .... همراه با نوشته‌ها و گفتگوهای منوچهر محجوبی آورده شده است.

کلیات/یادنامه
کتاب