فانتزی گونه‌ای ادبی است که دوسه سده اخیر پا به عرصه وجود گذاشته است. این گونه ادبی به‌ویژه در نیمه دوم سده بیستم گسترش زیادی یافته و به کشورهای پیرامونی چون ایران نیز سرایت کرده است. در این کتاب گرچه مختص ادبیات کودکان تهیه شده است؛ اما کسانی که می‌خواهند فانتزی را در ادبیات بزرگ‌سالان بشناسند، نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. در بخش اول کتاب به نظریه‌ها و پژوهش روی موضوع فانتزی پرداخته شده و در بخش دوم داستان‌هایی فانتزی نقد و تحلیل شده‌اند.

منابع مشابه بیشتر ...

6187ed34aa65f.png

یاد مهرگان: یادداشت‌هایی درباره نادر ابراهیمی

گروهی از نویسندگان

نادر ابراهیمی بیشتر به اعتبار دلبستگی به کودکی، کودکان و ادبیات کودک برای نویسندگان کودک و نوجوان و به تبع آن «انجمن نویسندگان کودک و نوجوان» مطرح بوده و هست و این ویژه‌نامه، همین وجه از جمیع وجوه او را در نظر گرفته است؛ گرچه گاه نویسندگانی با نگاهی بزرگسالانه، تعلقات بزرگسالانه یا حتی علایق سیاسی‌اش را نیز ذکر کرده‌اند؛ اما محور این مقاله‌ها نادر ابراهیمی نویسنده کودکان و نوجوانان است.

617d6199146c7.png

نکاتی درباره ادبیات کودکان

گروهی از نویسندگان

این کتاب دربرگیرنده نوشتارهایی درباره جنبه‌های مختلف ادبیات کودکان است و به قلم متخصصان فن و پیشکسوتان به رشته تحریر درآمده است. شاعر و نویسنده و ادیتور و کتابداری که در این جزوه سخن می‌گویند، از احساسات و تجربیات خویش صحبت می‌کنند. مقاله متخصصانی چون پل هازار و ژلالپمن نتیجه سال‌ها مطالعه و تجربه دقیق علمی است. عناوین برخی از نوشتارها بدین ترتیب است: کتاب‌های مصور و فکر صلح، وضع کتاب‌های کودکان چگونه است، کمک تلویزیون به کتابخوانی کودکان، شعر برای کودکان و ... .

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61b8b12e93d74.jpg

خاطرات یک خبرنگار (یک عمر روزنامه نگاری)

محمد محمدی

آنچه در این کتاب آمده است خاطرات دوران خبرنگاری است به انضمام چند مطلب دیگر که در نشریات کرمان و تهران چاپ شده است. بدین ترتیب این کتاب به دوبخش خاطرات و مقالات تقسیم شده است.

شرح حال/خاطرات و یادداشت ها
کتاب
604786b3ed91b.jpg

فرهنگ ایرانی و تاثیر ان در تمدن اسلام و عرب (شامل تاریخ فرهنگی ایران در دوره فترت)

محمد محمدی

فهرست کتاب فرهنگ ایرانی و تاثیر آن در تمدن اسلام و عرب (شامل تاریخ فرهنگی ایران در دوره فترت) عبارتست از: 1. آثار فرهنگی ایران و سرنوشت آن در حمله عرب 2. تاثیر تشکیلات اداری ساسانیان در دولت خلفا 3. دبیران ایرانی پیش از اسلام و پس از آن 4. نهضت علمی عصر عباسی و ترجمه آثار ایرانی 5. چند کتاب تاریخی از پهلوی به عربی ترجمه گردیده 6. افسانه‌های ایرانی در ادبیات عرب 7.نهضت فرهنگی ایران در دوره انوشیروان 8. جندیشاپور 9. حکمت عملی و اخلاق 10. کتاب هائیکه در موضوع ادب به زبان عربی تالیف شده 11. نثر فنی

فرهنگ و تمدن/اسطوره و فرهنگ
کتاب