شعر فارسی دری در نیم قرن اخیر، وارد تحول عظیمی گردیده است. شاعره‌های فارسی گوی در خط جدید تکاملی شعر فارسی که با "نیما" آغاز گردید، جلوه‌های درخشان داشته و دارند. جای دفتری که دربرگیرنده جدید شعر فارسی، در آفرینشهای شاعره‌های ما باشد در میان آثار ادبی کشور خالی بود. از این رو دفتر حاضر، که شاعر و نویسنده جوان "عطا" تالیف نموده است، از جهت شمول بر قلمرو وسیع شعر فارسی دیروز و امروز در کار شاعره‌ها از ارزش فراوانی برخوردار است. مزیت این دفتر بر دفترهای نظیر این است که هم شعر معاصر را نمایانده و هم ابراز نظرها از دانش تئوریک جدید درباره شعر مایه دارند. البته این سخن به معنی کم‌بها دادن به کار دیگران در این مورد نیست، مسلم است آن عده که قبلا آثار زنان سخنور را گرد آورده‌اند، شاهد تحول جدید شعر فارسی نبوده‌اند.

منابع مشابه بیشتر ...

62c6e38f41423.jpg

ره آورد عشق

حشمت الملوک بیگدلی آذری (فروغ)

ره آورد عشق کتابی است از حشمت الملوک بیگدلی آذری که در مقدمه کتاب در مورد مضمون آن اینگونه میگوید: "تضمین ابیاتی برگزیده و دلنشین از سخنوران سخن پارسی و ستارگان درخشان آسمان ادبیات ایران رونق و ارزش به این نوشته بخشید". کتاب در سال 1356 منتشر شده است.

62c2cb0cb7b8d.jpg

اولین رنگی را که شناختم رنگ آبی بود

حشمت الملوک بیگدلی آذری (فروغ)

کتاب اولین رنگی را که شناختم رنگ آبی بود مجموعه اشعاری است از حشمت الملوک بیگدلی آذری (فروغ) که در سی ام تیر ماه 1359 به چاپ رسیده است