6161abde08c84.jpg

عبدالعظیم الحسنی (ع) حیاته و مسنده یا زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و روایات او

ناشر: چاپخانه حیدری تاریخ چاپ: ۱۳۸۴ هجری قمری زبان: فارسی

این کتاب، مشتمل بر این مطالب است: مقدمه مؤلف در بیان چگونگی انتقال احادیث پیامبر (ص) و امامام معصوم (ع) از زمان پیامبر (ص) تا زمان مشایخ و مؤلفان کتب اربعه حدیثی است. سپس به بررسی اهمیت علم رجال و فواید آن و کتاب‌هایی که در این زمینه تالیف شده، پرداخته شده است. متن کتاب، در بردارنده شرح حال حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است و در شش بخش، جمع آوری شده است که عبارت‌اند از: بخش اول، شرح زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)؛ بخش دوم، آبا و اجداد آن حضرت؛ بخش سوم، اخبار و روایات ایشان؛ بخش چهارم، مشایخ و اساتید ایشان؛ بخش پنجم، راویان و شاگردان ایشان؛ بخش ششم، مقبره حضرت عبد العظیم حسنی (ع)، و مؤسسات وابسته به آن.

منابع مشابه بیشتر ...

66129eb0517c1.jpg

هشام بن حکم (پاسدار ایدئولوژی اسلام)

محمد محمدی اشتهاردی

هشام بن حَکَم متکلم شیعی قرن دوم قمری و از اصحاب امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) بود. روایاتی از امامان شیعه در مدح هشام نقل شده و بسیاری از دانشمندان شیعه او را ستایش کرده‌اند. علاوه بر این برخی از اهل سنت نیز او را به لحاظ علمی ستوده‌اند که وجود و حضور هشام در جلسات علمی یحیی‌ بن خالد برمکی به عنوان رئیس انجمن یا ناظر و داور و دریافت هدیه از جانب هارون الرشید گواه بر آن است.

660e920253dd9.jpg

پنجاه سال خدمت در ایران

میس جین الیزابت دولیتل

این کتاب را انجمن فارغ التحصیلان مدرسه آمریکایی برای آگاهی بیشتر علاقمندان به خدمت و زندگی میس جین الیزابت دولیتل در طول اقامت پنجاه ساله اش در ایران منتشر کرده است.