این کتاب حاصل حد اقل دو سال زندگی (۱۹۷۲ - ۱۹۷۴) دو تن از اعضای حزب کمونیست فرانسه در روسیه می‌باشد. در مقدمه کتاب، در معرفی آن چنین می‌خوانیم: نینا و ژان که‌هایان که در شوروی کار می‌کنند در هر فرصتی به این رستوران سری می‌زنند تا بتوانند با روس‌ها، ارامنه، یهودی‌ها، ازبک‌ها و دیگران گپ بزنند. آنان که کمونیست‌های فرانسوی‌ هستند، در مدت هفتصد روز اقامت خود در شوروی، با دو بچه، در زندگی‌ روزمره اهالی مسکو شریک و سهیم می‌شوند. در این کتاب نظرات مخصوص‌ خود را در مورد این کشور بیان می‌کنند.

منابع مشابه بیشتر ...

659169cd07283.jpg

نویسندگان روس‌

خشایار دیهیمی

این کتاب شامل معرفی و بررسی آثار 162 تن از نویسندگان روس از سال 1700 تا 1985 است و در آن سعی شده است هیچ نویسندهٔ روسی، حتی کم‌اهمیت، از قلم نیفتد. درضمن مدخلی هم جهت آشنایی خوانندگان با ادبیات کهن روسیه از قرن یازدهم تا پایان قرن هفدهم آمده است. مداخل مفصل کتاب از مجلدات مختلف کتاب European Writers و مداخل کوتاه‌تر از کتاب A Handbook of Russian Literature برگرفته شده‌اند. مقالات به ترتیب تاریخ تولد نویسندگان مرتب شده‌اند تا خواننده بتواند از آن همچون کتاب تاریخ ادبیات روسیه استفاده کند، اما فهرست‌هایی به ترتیب الفبای فارسی و لاتین و نیز فهرست‌هایی از مجلات و نشریات روسی، و تلفظ اسامی با الفبای فونتیک بین‌المللی در کتاب گنجانده شده است. به هر مدخل نیز کتاب‌شناسی لاتین و فارسی مربوط به آن اضافه گشته است.

655e208d23e2a.jpg

سفرنامه فرنگ: گزارش سفرهیت اعزامی شورای تبلیغات اسلامی به ایتالیا در حاشیه سفر برای شرکت در کنفرانس اوپک

فخرالدین حجازی

کتاب حاضر، گزارشی از سفر هیئت شورای تبلیغات اسلامی به ایتالیا برای شرکت در کنفرانس اوپک است. حُسن این سفرنامه این است که با قلمی ساده و روان نوشته شده و مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی در خلال نوشته‌های این کتاب بیان شده که خواننده هم از مطالب کتاب لذت می‌برد و هم از این مسائل آگاهی یابد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دانشجویان اسلامی ایتالیا از من خواسته بودند که برای سالگرد انقلاب آنجا بروم، من این دعوت را با شورای تبلیغات اسلامی در میان گذاشتم، گفتند قرار است هیئت‌هایی از طرف شورا به کشورهای دنیا مسافرت کنند شما هم از طرف ما بروید و هیئتی را هم با خود همراه ببرید».