ارمغان کشمیر ترجمه منظوم فارسی از اشعار اردوی علامه اقبال راجع‌به کشمیر و شامل مباحثی درباره تاریخ و سیاست و ادب و فرهنگ و روابط اقبال با کشمیر است و نوشته آفتاب اصغر که در سال 1992 توسط انتشارات فاران به چاپ رسید.

منابع مشابه بیشتر ...

6592d019408c0.jpg

سوره مائده از قرآن کوفی با ترجمه استوار فارسی

کتاب حاضر ترجمه فارسی سوره مائده از قرآن کوفی است که در سال 1350 توسط اداره امور فرهنگی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است

649050331cd74.jpg

درباره ادبیات

گئورگی. و. پله خانوف

کتاب درباره ادبیات نوشته گئورگی. و. پله خانوف و ترجمه منوچهر هزارخانی است. فهرست کتاب عبارتست از: درباره هنر؛ نقدی بر زیبای شناسی چرنیشفسکی؛ نقد ایده آلیستی ونقدماتریالیستی؛ عقاد ادبی بلینسکی؛ وظایف نقد ماتریالیستی؛ دو کلام با خوانندگان کارگر؛ هنریک ایبسن، پسر دکتر استوکمان؛ یک رمان از چرنیشفسکی "چه باید کرد؟"؛ "دشمنان" اثری از ماکسیم گورکی؛ تولستوی

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fd708d7af058.png

تاریخ‌نویسی فارسی در هند و پاکستان ـ تیموریان بزرگ از بابر تا اورنگ‌زیب (932 ـ 1118 هـ.ق)

آفتاب اصغر

وجود کتب خطی، مسکوکات و نامه‌های رسمی سلاطین به زبان فارسی در موزه‌های مختلف، نشانگر نفوذ و رسوخ این زبان در همه اقشار جامعه از جمله حکومت‌ها می‌باشد. این کتاب با وجود آنکه مجموعه‌ای ادبی و علمی از زبان و ادبیات فارسی است، گنجینه تاریخی است که به عنوان منبع و مأخذی در کارهای تحقیقی و علمی می‌توان مورد استناد قرار گیرد. بی‌تردید در تاریخ طولانی تاریخ‌نویسی فارسی شبه قاره هند و پاکستان که هم‌زمان با تأسیس سلطنت مستقل اسلامی در هند با تألیف «تاج المآثر» در سال 602 هجری شروع می‌شود، بهترین و غنی‌ترین دوره تاریخ‌نویسی فارسی، دوره مورد بحث یعنی دوره تیموریان بزرگ یا دوره اعتلای تیموریان هند و پاکستان است که از ظهیرالدین بابر در سال 932 هجری آغاز شده و با محی‌الدین عالمگیر در سال 1118 هجری پایان یافته است. در این کتاب تاریخ‌نویسی در این دوره بررسی شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در نثر و متون
کتاب
5f5799aed6d5b.png

فارسی برای کلاس دوازدهم

این کتاب که برای کلاس دوازدهم ایالت پنجاب به نگارش درآمده، دربرگیرنده گزیده‌ای از متون نظم و نثر کلاسیک و معاصر فارسی به همراه معنی واژگان به زبان اردو، تمرین به اردو می‌باشد.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب