همان گونه که از اسم کتاب مشخص است. این کتاب مربوط به دانشوران خراسان حاوی بخشی از جغرافیای تاریخی,تاریخ ادبی,تطور زبان و سیر علوم عقلی در این سامان تالیف غلامرضا ریاضی چاپ سال 1336 و توسط کتابفروشی باستان منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d361767263b.jpg

مشاهیر نیشابور شهر قلمدانهای مرصع

فریدون گرایلی

موضوع کتاب مشاهیر نیشابور شهر قلمدانهای مرصع، سرگذشت حدود ششصد نفر از مشاهیر شهرهای نیشابور اسفراین، سبزوار، قوچان، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، خواف و باخرز است و به قلم فریدون گرایلی تالیف شده و در سال 1377 منتشر شده است.

649c4f28cce0d.jpg

فرهنگ خراسان: بخش طوس: مشهد مقدس، نوقان، طاهران، تبادکان و رادکان (جلد 7)

شیخ عزیزالله عطاردی

(از مجموعۀ 7 جلدی)در آخرین جلد از بخش نخست مجموعه "فرهنگ خراسان"، شرح حال و آثار و اقدامات 351نفر از مشاهیر و رجال علمی سیاسی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و ادبی مشهد، از نیمه حرف "م "تا "ی "آمده که برخی از آنان عبارت‌اند از :محمد بن حسن ابو جعفر طوسی (شیخ الطائفه)، محمد بن حسین عاملی (شیخ بهاء‌الدین)، محمد بن علی ابو جعفر صدوق (شیخ صدوق)، محمد بن علی عمادالدین، محمد تبادکانی، محمد بن محمد خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد غزالی طوسی، محمود جم، محمود حلبی مشهدی، محمود خان ناصرالملک، سلطان محمود غزنوی، محمود فرخ، محی‌الدین طوسی، مرتضی مطهری، مرشد قلی خان، مسعود میرزا ظل‌السلطان، مسیح تهرانی، ملکشاه سلجوقی، منوچهر اقبال، موسوی عزالدین زنجانی، مهدی غروی اصفهانی، مهدی خراسانی واعظ، نادرشاه افشار، ناصرالدین شاه، نورالله شوشتری، واعظ طبسی، هارون الرشید، هاشم نجف‌آبادی، یعقوب لیث صفاری، و یونس اردبیلی .صفحات پایانی به فهرست منابع، فهرست مطالب و نمایه اسامی اختصاص دارد .

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

612cebf0c24cf.jpg

دانشوران خراسان

غلامرضا ریاضی

همان گونه که از اسم کتاب مشخص است. این کتاب مربوط به دانشوران خراسان حاوی بخشی از جغرافیای تاریخی,تاریخ ادبی,تطور زبان و سیر علوم عقلی در این سامان تالیف غلامرضا ریاضی چاپ سال 1336 که توسط کتابفروشی باستان منتشر شده است.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب
61121590e1f89.png

جاودانه ایرج میرزا و برگزیده آثارش

غلامرضا ریاضی

ایرج میرزا از سخنورانی است که در ادب معاصر جایگاه مخصوصی دارد و به همان اندازه که اشعار هزل‌آمیز و بیرون از حدود عفت قلم قدر وی را متنزل کرده، برخی از قطعات ممتاز، مشهور خاص و عامش نموده است؛ چنان‌که در فصاحت بیان و بلاغت کلام، از یکه‌تازان عصر جدید شناخته شده است. در این کتاب به شعر و زندگی او نگاهی انداخته شده و مراحل مختلف شعری او تبیین شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
کتاب