آنچه در این کتاب آمده است خاطرات دوران خبرنگاری است به انضمام چند مطلب دیگر که در نشریات کرمان و تهران چاپ شده است. بدین ترتیب این کتاب به دوبخش خاطرات و مقالات تقسیم شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d3632f5a260.jpg

کتابهایی درباره زبان اسپرانتو

داود شمس‌ حکیمی‌

نگارنده در این کتابچه، ضمن روایت خاطره‌ای، علاقه خود را نسبت به زبان اسپرانتو بیان می‌کند و در انتها اشعاری در توصیف این زبان به نظم در می‌آورد .

65a946b030ebd.jpg

خاطرات میرزا موسی‌خان قائم فراهانی معروف به میرزابزرگ دوم (قائم‌مقام چهارم) ادبی، قضایی، اخلاقی، تاریخی

قائم مقام چهارم معروف به میرزا بزرگ دوم

موضوعاتی که در این کتاب درباره انها گفتگو شده است تماما به استناد آیات قرآن و اخبار و احادیث است. قسمت اول راجع به اخلاقیات است. چون راستگویی و فروتنی و رازداری و مهمان نوازی و کمک به مومنین و توکل به خدا و غناء نفس و رضا و تسلیم و صبر و یقین و مذمت دروغگویی و غیبت و بهتان و تکبر و زنا و حسد و نظیر آن. قسمت دوم مجازات کیفری و اجرای عدالت از طرف دادگاه عادلانه مستقر در این دنیا و کیفر اعمال اشخاص متخلف و تنبیه و تنبه دیگران است. مولف سعی نموده به زبانی ساده و انشائی روان حکایات اخلاقی را بر صفحه کتاب آورد. حکایات منقول شامل یک دنیا خلوص، اخلاق، تنبه، تنبیه، عبرت، پند، نصیحت و اندرز است و خواننده را بیش از پیش به برابری و برادری و رافت و مهربانی و مبانی دینی و اخلاقی و ذات واجب الوجود و جهان هستی و مکافات عمل واقف و معتقد می نماید...

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

614eab0810371.png

فانتزی در ادبیات کودکان

محمد محمدی

فانتزی گونه‌ای ادبی است که دوسه سده اخیر پا به عرصه وجود گذاشته است. این گونه ادبی به‌ویژه در نیمه دوم سده بیستم گسترش زیادی یافته و به کشورهای پیرامونی چون ایران نیز سرایت کرده است. در این کتاب گرچه مختص ادبیات کودکان تهیه شده است؛ اما کسانی که می‌خواهند فانتزی را در ادبیات بزرگ‌سالان بشناسند، نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. در بخش اول کتاب به نظریه‌ها و پژوهش روی موضوع فانتزی پرداخته شده و در بخش دوم داستان‌هایی فانتزی نقد و تحلیل شده‌اند.

پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات کودک
کتاب
604786b3ed91b.jpg

فرهنگ ایرانی و تاثیر ان در تمدن اسلام و عرب (شامل تاریخ فرهنگی ایران در دوره فترت)

محمد محمدی

فهرست کتاب فرهنگ ایرانی و تاثیر آن در تمدن اسلام و عرب (شامل تاریخ فرهنگی ایران در دوره فترت) عبارتست از: 1. آثار فرهنگی ایران و سرنوشت آن در حمله عرب 2. تاثیر تشکیلات اداری ساسانیان در دولت خلفا 3. دبیران ایرانی پیش از اسلام و پس از آن 4. نهضت علمی عصر عباسی و ترجمه آثار ایرانی 5. چند کتاب تاریخی از پهلوی به عربی ترجمه گردیده 6. افسانه‌های ایرانی در ادبیات عرب 7.نهضت فرهنگی ایران در دوره انوشیروان 8. جندیشاپور 9. حکمت عملی و اخلاق 10. کتاب هائیکه در موضوع ادب به زبان عربی تالیف شده 11. نثر فنی

فرهنگ و تمدن/اسطوره و فرهنگ
کتاب