6214dc6642149.png

شهرداری قم: شهر قم در بیست‌وچهار ماهی که گذشت (بهمن 47، بهمن 49)

مکان چاپ: بی جا ناشر: بی نا تاریخ چاپ: ۱۳۴۹ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتابچه دربرگیرنده گزارشی است که سرتیپ امین به عنوان شهردار قم در سال‌های 1347 تا 1349 در قم انجام داده است. این گزارش از بهمن 1347 تا بهمن 1349 را شامل می‌شود.

منابع مشابه بیشتر ...

63c51be985629.png

حکایت‌هایی از رجال عصر پهلوی

در این کتاب مجموعه‌ای از حکایت‌ها و روایت‌های برخی از رجال سیاسی و نظامی و رهبران و دست‌اندرکاران تراز اول گروه‌ها و دستجات عقیدتی ـ سیاسی سرشناس در عصر پهلوی اول است که هر یک در نوع خود برای نسل‌های گذشته جذاب و یادآور خاطرات و برای جوان‌ترها پندآموز و با این وجود شیرین و خواندنی است. مأخذ این خاطرات عمدتاً نشریات خارج از کشور است و به منابع سایر مطالب نیز در هر مورد اشارت رفته است.

63b17b91a9495.png

سازمان پرورش افکار

بابک دربیکی

این کتاب ابعاد مختلف یک نهاد فرهنگی و اجتماعی ـ دولتی را در دوران حکومت رضاشاه بررسی کرده، عملکرد آن را در چارچوب ساخت دولت افتدارگرا تبیین می‌نماید. این بررسی با تکیه بر اسناد رسمی باقی‌مانده درباره «سازمان پرورش افکار»، اهداف، ساختار و چگونگی عملکرد آن صورت گرفته است. با توجه به اسناد موجود، سازمان پرورش افکار با هدف نهادینه‌کردن ساختار سیاسی اقتدارگرای رضاشاهی تأسیس گردید؛ بنابراین در این راستا با دایرکردن کمیسیون‌های مختلف و بسیج امکانات وزارت‌خانه‌های گوناگون به فعالیت می‌پرداخت.