نتیجه عزیمت شاه مقصود صادق عنقا پیر طریقت اویسی به مصر، ایراد سخنرانیهای مهم و عارفانه در دقایق دین مبین اسلام و فرهنگ عرفان اسلامی ایران، افاضه رسالات دقیق و مهم چهارگانه از مولفات ایشان در بیان حقایق و دقایق ارشادی و عظیم اسلام: تطهیر و تنویر القلوب، مقاصد الارشاد، الصلوه، و سراج الهی در سیر مسالک اهل هدایت است که اصلا به زبان عربی در قاهره – مصر طبع و در تمام کشورهای عربی زبان منتشر شد. از آنجایی که ترجمه فارسی و انتشار رسائل موصوف به دلائل اعتقادی و فرهنگی در ایران حائز کمال وجوب و اهمیت بود، به تدوین و طبع و انتشار آن در زمانی کوتاه همت گمارده شد. کتاب در سال 1357 ش و توسط انتشارات مکتب اویسی شاه مقصودی منتشر شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6629154865673.jpg

خطابه آقای سیدحسن تقی زاده مشتمل بر شمه ای از تاریخ اوائل انقلاب و مشروطیت ایران

سیدحسن تقی زاده

محمد درخشش در مقدمه کتاب خطابه آقای سیدحسن تقی زاده می گوید: در طی سلسله سخنرانی های سال 1337 باشگاه مهرگان به علت آنکه، نهضت مشروطیت ایران قسمت مهمی از تاریخ کشور ما را تشکیل میدهد اینجانب برای روشن شدن نکات تاریک این نهضت تاریخی از دانشمند محترم جناب آقای تقی زاده درخواست نمودم مشاهدات و اطلاعات خودشان را ضمن یک یاد دو سخنرانی در باشگاه مهرگان برای معلمین بیان نمایند و بسیار از ایشان متشکرم که دعوت بنده را قبول فرمودند و در باشگاه مهرگان به ایراد یک سلسله سخنرانیهای مفید و مهم اقدام نمودند.

65f1aa9a72793.jpg

سه سخنرانی

باقر پرهام, منوچهر هزارخانی, ناصر زرافشان

کتاب حاضر مجموعه سخنرانی است که به ترتیب تاریخ برگزاری جمع اوری گردیده این سه سخنرانی در دو جلسه برگزار شد، به این ترتیب دکتر هزارخانی و پرهام مشترکا در یک جلسه و آقای زرافشان نیز در جلسه جداگانه به صحبت پرداختند. فعالیت های دانشجویی بطور مستمر در این مجتمع از دوسال پیش با تشکیل کتابخانه دانشجویی شروع شد و اکنون ابعاد وسیعتری به خود گرفته است. هدف اساسی از بدو امر تاکنون بر سه اصل زیر استوار بوده 1. تشکل و انسجام هر چه بیشتر فعالیتهای صنفی 2. براساس اصل بالا ایجاد رابطه سالم با سایر اقشار و طبقات جامعه از طریق برگزاری برنامه های همگانی 3. افشاگری علیه فعالیت های علمی و فرهنگی رسمی و فرمایشی مرسوم در محیط های دانشگاهی از طریق عملکردهای علمی و فرهنگی آزاد و واقعی البته مواردی که بالا ذکر شد اساس کار می باشد و در مجموع نقطه نظرهای دیگری نیز وجود دارد حال اینکه تا چه حد به منظور رسیده ایم احتیاج به مطالعه و بررسی وضع حال و گذشته دارد ولی آنچه مسلم است این است که برای پیشرفت محتاج کار جهت دار می باشیم

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61337c96e293c.jpg

کنزالسلوک و رازنامه

صلاح الدین علی نادر عنقا

بسیاری از افراد ضمن برخورد با نظرات شخص عارف غالبا با کنجکاوی توام با ابهام می پرسند که عرفان حامل چه پیام و عارف پیام آور کدام مقصود است.تدارک مقدمات مناسب در قالب تبادلات کلمات و نظرات تاجایی که زمینه آشنایی منطق ذهنی و تجربه شخصی را فراهم سازد و محتاج فراگیری مفصل و دقیقی است که از جانب سالک مشتاق و حقیقی عرفان معمول میگیرد ولی در این محال هرچند مختصر نیز لازمست وجوهی از معضلات آن واضح شود. کتاب کنزالسلوک و رازنامه از صلاح الدین علی نادر عنقا در سال 1363 شمسی توسط انتشارات مکتب طریقت اویسی شاه مقصودی منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عرفانی
کتاب