628b8d3dcfddd.jpg

تاریخ ادبیات ایران ویژه‌ی نوجوانان و جوانان - جلد چهارم

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات تیرگان تاریخ چاپ: ۱۳۸۹ هجری شمسی زبان: فارسی

در کتاب حاضر، مؤلفان بر آن‌اند تا زندگی و آثار بزرگ‌مردان ایران‌زمین را برای طالبان فرهنگ و علم و آگاهی ویژه نوجوانان و جوانان به رشته تحریر درآورند. در نگارش این سرگذشت نامه که درواقع چکیده‌ای از تاریخ ادبیات ایران است، سعی بر آن بوده از منابع مهم ادب فارسی که در مورد زندگی و آثار شاعران نوشته شده و از کتاب‌های معتبر ادب فارسی است، استفاده شود و احیاناً اگر در مورد مسئله‌ای چند نقل‌قول بیان‌شده، به تمام آن نقل‌قول‌ها با ارجاع دقیق اشاره گردد. جلد چهارم کتاب شامل اشعار و آثار شاعرانی چون فایز دشتی، طالب آملی، وحشی بافقی، پروین اعتصامی و نیما یوشیج است.

منابع مشابه بیشتر ...

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

6623c8be0966c.jpg

عرفان ایران - جلد 14

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، مقاله رویت ماه از دکتر نورعلی تابنده؛ عید رمضان از نورعلی تابنده؛ وحدت در کثرت و کثرت در وحدت از سیدمصطفی آزمایش، چرا سنت گرا نیستم؟ از محمد لگن هاوزن، ترجمه منصور نصیری؛ خواب و تعبیرخواب: بخش دوم از سیدحسن امین، در قسمت یادنامه، به مختصری از شرح احوال حاج علی تابنده محبوب علیشاه پرداخته شده، نکات و تذکرات فقری از حاج علی تابنده؛ عشق و شهادت از حاج علی تابنده، در قسمت معرفی کتاب؟، قلب اسلام از سید حسین نصر توسط حسین خندق ابادی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

662917f0e1121.jpg

سالنامه دارالفنون سال 1327

جمعی از نویسندگان

سالنامه دارالفنون (هدیه نوروز) در سال 1327 در چاپخانه خواندنیها منتشر شده است.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب
661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب